• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,25
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,25
  • 02.05.18, 18:51
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Diislite kadumist karta ei ole

Lähiajal diiselmootoritega autode täielikku kadumist karta ei ole, ütles AMTELi tegevjuht Arno Sillat.
Diislikütus
  • Diislikütus Foto: Andras Kralla
Toyota teatas täna, et lõpetab Eestis, Lätis ja Leedus alates maist diiselmootoriga sõiduautode pakkumise, jättes valikusse hübriidi ja bensiinimootori. AMTELi tegevjuht Arno Sillat selgitas, et Toyota plaan puudutab esialgu vaid sõiduautosid, maasturid ja kaubikud jätkavad ka diiselmootoritega. Ühtlasi ei puuduta see mitte ainult Baltikumi, vaid kogu Euroopat ja maailma. „See ei ole müügi piiramine vaid kitsas piirkonnas, vaid tootja ülemaailmne suund,“ selgitas ta.
Tasub teada
Eelmise aasta lõpuga oli Eestis liikuvatest sõidukitest 61,9% bensiinimootoriga ja 37,3% diiselmootoriga. Kaduvväikesest allesjäävast osast (0,8%) on suurim osa hübriididel (0,6%), järgnevad elektriautod (0,2%) ja gaasi kasutavad autod (0,1%).
Allikas: AMTEL
Tema sõnul on diislist loobumisest sõiduautode sektoris teatanud veel mõned tootjad, aga päris üldiseks ei saa seda trendi siiski lugeda. „Teiselt poolt on autotootjaid, kes täna aktiivselt diiselmootorite arenguga tegelevad,“ märkis ta.
Tabesõidukite puhul head alternatiivi pole
„Oleme tänast seisu maailma sõiduautotootmises kirjeldanud Browni liikumisena, kus selge ja ühene trend puudub ning tootjad oma plaanides liiguvad teatud osas vastassuundades. Lähiajal diislite täielikku kadumist karta ei ole, kuna tarbesõidukite sektor kasutab peamiselt diiselkütust tarbivaid mootoreid ja tõsiseltvõetavad alternatiivid siin veel puuduvad,“ nentis Sillat.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.12.24, 16:05
Investeerimine kunsti: muuseumikvaliteet võib maksta vähem kui pool telefoni
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele