Jaapani autotootja Toyota võttis miljardi dollariga juhtrolli Aasia sõidujagaja Grab viimases investeerimisringis, mis käivitati pärast konkurendi Uber väljaostmist piirkonnast.
- Grabi reklaam Bangkokis Foto: EPA
Tegemist on suurima autosektori investeeringuga sõidujagamisse, kirjutab Reuters. Kuid mitte esimesega, sest autotööstus on üha murelikumalt vaatamas, kuidas autode omandamine võib tulevikus selliste teenuste tõttu väheneda.
Grab, mille osanike hulka kuuluvad ka Hiina sõidujagaja Didi ja Jaapani Softbank, kavatseb Toyota rahaga laiendada nii võrgu- kui tavateenuseid, alustada toiduvedamist ning pakkuda piirkonnas digitaalmakseid.
Ettevõtte väärtus võib tehingu tagajärjel tõusta 10 miljardi dollarini.
Toyota saab selle vastu koha Grabi nõukogus ning hakkab autodesse paigaldama sõite salvestavaid seadmeid, sest tahab kogutavate andmete põhjal arendama uusi teenuseid. See võiks olla ka toeks plaanidele arendada välja oma isejuhtiv sõiduk.
Varasemalt on Grabi investeerinud veel Lõuna-Korea Hyundai ja Jaapani Honda. Miljardise käibega ettevõtte kaudu tehakse 6 miljonit sõitu päevas.
Ka on Grabi koduturg – Kagu-Aasia väga atraktiivne tehnoloogiaettevõtetele, sest pakub 640 miljoni inimeselist turgu. Grabil õnnestus seal just välja osta konkurent Uber, mis sai vastutasuks 27,5 protsenti Grabist.
Seotud lood
Selle aasta jooksul kõige rohkem müüdud autod näitavad kodumaise autotööstuse soosimist – kui riigis autotööstus on, siis selle masinaid ka ostetakse.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.