Tallinna linnalt miljoneid eurosid dotatsiooniraha saava bussivedaja MRP Linna Liinid OÜ (MRP) maksuvõlg on suvest saadik kerkinud kui pärmi peal, skandaalse Tartu ärimehe Aivo Pärnaga seotud ettevõte on praeguseks riigile võlgu enam kui paarsada tuhat eurot.
- MRP Linna Liinid buss Balti Jaama peatuses. Foto: Andras Kralla
Ettevõtte juhatuse liige
Rein Vinni kinnitas augustis, kui maksuvõlg oli 113 000 euro suurune, et MRP-l läheb hästi ning maksuvõlg on ajutine.
Ka nüüd kordas Vinni, et ettevõttel läheb hästi. Suhted pankade ja liisingufirmadega on tema sõnul normaalsed ning ka maksuvõlg saab lähemal ajal tasutud.
Praeguse seisuga on MRP maksuvõlg üle 200 000 euro, sellest 89 000 eurot on maksegraafikus, tähtajaga järgmise aasta augustis.
Tallinna transpordiameti juhataja Andres Harjo lausus, et MRP täidab lepingut korrektselt ja põhjust lepingu ülesütlemiseks ei ole.
Linnal esialgne plaan olemas
Kas linn on valmis, kui ettevõtte raskuste tõttu peaksid bussid seisma jääma? „Me oleme sel teemal Tallinna Linnatranspordi ASiga rääkinud ja esialgse plaani paika pannud. Aga sündmustest ei ole mõtet ette tormata, sest MRP pole lepingut üles öelnud ja nende lubadusel nad seda ei kavatse ka teha,“ rääkis Harjo.
Kevadel MRPs Vinnilt 90protsendilise osaluse omandanud APW Varahaldus OÜ juhatuse liige Aivo Pärn kinnitas augustis, et MRP jätkab Tallinna linnaga sõlmitud lepingu täitmist ning plaanis on kaasata investoreid. Vinni sõnul on investorid olemas, kuid nende nimesid ta ei öelnud.
- APW Varahaldus juhatuse liige Aivo Pärn. Foto: Väinu Rozental
Pärna juhitava APW Varahalduse omanikuks oli maikuuni OÜ HHL Rühm kaudu meedia- ja kinnisvaraärimees Hans H. Luik. Praegu on ettevõte omanikuks Tõnu Põder, kes varem on kuulunud Pärnaga seotud firmade juhtorganitesse.
Juulis tuli MRP juhatusse Vinni kõrvale Liis Puidak, kes on varasemalt olnud näiteks Pärna firma UP Varud juriidiline esindaja.
Alapakkumine kisub ettevõtet põhja
MRP laenukohustused olid eelmise aasta lõpu seisuga üle 8,8 miljoni euro. Peamiselt oli tegemist kapitalirendikohustusega. Kuid ettevõte oli laenanud 84 000 eurot 12protsendilise intressiga ka Hans H. Luige firmalt Saguna OÜ. Samuti oldi 100 000 eurot võlgu MANi müüjale Keil M.A. OÜ-le, laenuintressiga 6 protsenti.
MRP maksuvõla tekkimise peapõhjuseks peetakse 2015. aastal liiga madala hinnaga võidetud riigihanget.
Ettevõte sai 2016. aastal Tallinna linnalt ligi 1,2 miljoni liinikilomeetri eest dotatsioonina 4,1 miljonit eurot. Aasta lõpetati 30 700 euro suuruse kasumiga.
Eelmise aastal oli dotatsioonisumma 4,2 miljonit eurot, kuid aasta lõpetati 641 000 euro suuruse kahjumiga.
Ettevõtte audiitor märkis, et raamatupidamise aastaaruande auditi käigus on tekkinud teatud kahtlused äriühingu jätkusuutlikkuses, kui majandustegevus jätkub 2017. aastaga samas tendentsis, kus kulud ületavad tulusid. Läinud aasta lõpu seisuga oli ettevõtte maksevõime kesine ja lühiajalised kohustused võlausaldajatele ees olid 2,56 korda suuremad, kui osaühingul on käibevara. Suur kahjum tekkis ka busside müügi ja tagatisrendi lepingutest.
MRP Linna Liinid. MRP teenindab Tallinnas 11 liini – bussiliinid nr 2, 12, 13, 20, 20A, 25, 39, 49, 57, 59 ja 65. Ülejäänud liinidel veab sõitjaid Tallinna linnale kuuluv TLT AS.
MRP-l on sõlmitud Tallinna linnaga seitsmeaastane sõitjateveo avaliku teenindamise leping, mis lõpeb 2022. aasta märtsis.
Vinni: hästi läheb
MRP Linna Liinid juhatuse liige ja väikeosanik Rein Vinni sõnas, et ettevõttel on silmapiiril investorid ning maksuvõlad saab makstud.
Järgneb intervjuu Vinniga:
Kuidas firmal läheb? Hästi. Praegu läheb hästi.
Täna (reedel – toim) on teil kohtumine Tallinna transpordiametis. Kas linna poolt on tunda survet ka? Ei ole.
Kas kartust ei ole sealt poolt, et MRPga midagi juhtub? Ei tohiks midagi juhtuda.
Viimati Aivo Pärnaga rääkides ütles ta, et otsite investoreid, kas kedagi on silmapiiril? On küll. Jah.
Saate öelda, kes need on? Ei saa.
Kuidas teil suhted pankade-liisingufirmadega praegu on? Normaalsed.
Nad kannatavad veel? Jah, suhted on normaalsed.
Millal te maksuvõlad saate makstud? Ma arvan, et lähemal ajal.
Lähimate kuudega? Nii kiiresti, kui saame.
Seotud lood
Eri põlvkondade ühtseks ja tõhusaks tiimiks sidumine võib olla keerukas, kuid õigesti juhitud meeskondades toovad vanemate kogemused koos nooremate avatud mõtlemisega kokkuvõttes paremaid tulemusi, leitakse saates “Minu karjäär”.
Enimloetud
5
Kahjum parandati suuremaks
Hetkel kuum
Kahjum parandati suuremaks
Berkshire Hathaway kontol seisab rekordiline summa
Tagasi Äripäeva esilehele