Äripäeva lood Inforegistrist tõid lugejatelt hulgaliselt tagasisidet. On nii juhtumeid, kus äsja alustanud ettevõte on riskantseks tembeldatud, kui ka sekeldusi pärast reklaamilepingu lõpetamist.
- Marilandi tegevjuht Ando Plaado ütles, et bännerid oli firma küll Inforegistrilt tellinud, kuid neile tuli üllatusena, et ka konkurenti tutvustavas tekstis Marilandi reklaamiti. Foto: Kuvatõmmis
Ettevõtja Mikko Leo Selg asutas veebruaris ühemehefirma MLSCO OÜ. Eelmisel nädalal avastas ta Inforegistrist ettevõtte lehelt halva üllatusena hoiatused: "Arvatavasti MLSCO OÜ arveid enam ei maksa” ja “Avalikusta MLSCO OÜ võlad”.
Ettevõtja on nördinud
"Reklaami sisu on täiesti vale, sest minu ettevõttel puuduvad igasugused võlad. Potentsiaalsele koostööpartnerile saadab see tugeva sõnumi, mis on eksitav ja minu ettevõtte suhtes solvav. Madala krediidiskoori põhjuseks on ilmselt fakt, et olen tegutsenud alla aasta ning ühtegi majandusaasta aruannet seega veel esitanud ei ole," oli Selg nördinud.
"Minu arvates on lahmiv sildistamine Inforegistri poolt väga ohtlik, sest mõnes ärivaldkonnas on krediidiskoor kriitilise tähtsusega. Tõenäoliselt tegutseb ka nendes valdkondades kohusetundlikke alustavaid ettevõtjaid, kes isegi ei tea, et Inforegister jooksutab nende ettevõtete kohta selliseid reklaame. Eksitav reklaam võib olla nende äri kasvatamisel takistuseks, mis on täielikult vastuolus Inforegistri visiooniga luua „tõeline reaalajamajandus, kus operatiivseid otsuseid tehakse kiiresti ja täpselt“," leidis ettevõtja.
Selg pöördus ka Inforegistri poole, kuid sisulist vastust neilt ei saanud. "Sarnaselt teiste ettevõtjatega pakuti mulle “lahenduseks” ise Inforegistris reklaami osta. Minu hinnangul oleks see äärmiselt kahetsusväärne, kui Inforegistri teadlik praktika on ettevõtete maine rikkumine ning “vigade paranduse” eest ettevõtjalt tasu kasseerimine," ütles Selg.
Lõpuks teatas Inforegister Selgile, et tegu on tehnilise eksitusega. "Analüüsime antud olukorda IT poolelt, miks bännerid on konfliktis tegevusloo tekstiga ja anname tagasisidet peatselt. Bännerid on ka hetkel eemaldatud," seisis vastuses. Praeguseks on MLSCO profiilil Inforegistri enda reklaam.
Äripäevale on teada aga veel üks juhtum, kus hiljaaegu loodud ettevõte on automaatselt riskantseks kuulutatud. Seega on kaheldav, kas tegu on tõesti ühekordse eksitusega. Seejuures avaldas Inforegistri omanik Marie Rosin eelmisel nädalal artikli, mille kohaselt peaks vead olema haruldused. "Inforegistri Krediidiskoor on tippteadlaste poolt masinõppe meetodil loodud analüütiline mudel, mis ennustab 99,7% täpsusega ette maksejõuetuse tekkimise või sundkustutamise võimalikkust järgneva 12 kuu jooksul ja väljendab maksimaalset tõenäosust, et hinnatav ettevõte jätab täitmata oma kohustused võlausaldaja ees," kiitis Rosin.
Ebasõbralik lahkuminek
Caravan Grupp OÜ oli pea aasta Inforegistri maksev klient, tellides oma profiilile ka reklaamid. Kui aga leping lõppes, pani Inforegister reklaamipinna 1 euroga müüki.
"Arupärimisele vastasid nad, et nii tehaksegi kõigiga, kes lepingu lõpetavad või kuidagi neile meelepärased ei ole. See oli siis nende "tänu" kliendiks olemise eest," rääkis firma juhataja Marek Peedumäe.
"Helistasin neile veel, et oi, võtan siis 1 euroga, aga nad ei müünud mulle," naeris Peedumäe. Nimelt selgus, et selle hinna jaoks oleks ta pidanud endiselt klient olema ning ostma kogu "brändingu".
Oma murele pole lahendust saanud ka Luisa Tõlkebüroo omanik Berbel Pedari, kelle kemplusest Inforegistriga Äripäev kirjutas. Ettevõtte profiilil on endiselt konkurendi Mariland Group OÜ reklaam.
Marilandi tegevjuht Ando Plaado ütles, et bännerid oli firma küll Inforegistrilt tellinud, kuid neile tuli üllatusena, et ka konkurenti tutvustavas tekstis Marilandi reklaamiti. "Kui meile oleks sama tehtud, poleks see ka okei. Bänner on üks asi, aga kui pannakse lausa profiili teise firma tutvustus...saan Luisast täiesti aru," märkis Plaado. Ta võttis Inforegistriga ka sel teemal ühendust ning ootas reedel veel vastust.
Üllatav pakkumine
Pedari sai aga Inforegistri müügijuhilt Joel Rannat üllatava pakkumise, kus viimane kirjeldab "muret tekitavat olukorda". "Nimelt on Teie firma profiilil Teiega samas valdkonnas tegutseva Mariland Group OÜ reklaam. Aina rohkem ettevõtjaid näeb kasu võrdleva reklaami kasutamisest ning kokkuvõttes elavdab see tarbijate huvides konkurentsi. Küll aga tähendab see Teie ettevõttele seda, et taustainfo vaatajad võivad hoopis asuda konkurendi pakutavat uurima ja tema kasuks otsustada," kirjutas Rannat.
Ta pakkus kohe välja ka lahenduse, kuidas tõlkebüroo saaks oma profiili üle "kontrolli haarata" - selleks on muidugi reklaami ostmine. "Lisaks avaldame Teie ettevõtte eduloo Inforegistri ärimeedias ning loome tööandja brändi ülevaate PartnerWebi," pakkus Rannat.
Seotud lood
Inforegister.ee portaali pidav Register OÜ, mis kuulub tuntud võlausaldajate õiguste eest võitlejale Marie Rosinale, on käima lükanud "uudse" ärimudeli.
Äripäeva artikkel „Pakkumine, millest pole võimalik keelduda“, toob välja ettevõtjate rahulolematuse sellega, et Inforegister näitab nende juures konkurentide reklaame. Teema kaotab aga tõsiseltvõetavuse, kuna sellesama Äripäeva artikli sees näidatakse reklaame justnimelt samal põhimõttel, mille vastu ettevõtjad häält tõstsid, kirjutab Register OÜ juhatuse liige Marie Rosin.
Reedel kirjutas Äripäev Inforegister.ee portaali haldava Register OÜ kahtlasest ärimudelist, kus firmad pannakse valiku ette – kas reklaamite ennast oma Inforegistri profiili kõrval ise, või antakse see võimalus mõnele konkurendile. Huvitava nüansina oli aga Inforegister ühele firmale reklaamibännerid ise valmis teinud ja üles riputanud.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.