Väinamere parvlaevaliiklust korraldava TS Laevad OÜ juhtkond andis oktoobri lõpul laevade juhtkondadele teada, et tekimeeste palganõudmistele vastutulemiseks on üks võimalus parvlaevadel mehaanikute arvu vähendamine, kirjutab Saarte Hääl.
- Ametiühing peab koondamisega ähvardamist tüli õhutamiseks Foto: Postimees/Scanpix
25. oktoobril kohtusid Tõllu peal laevade kaptenid ja TS Laevade juhtkond, et arutada võimalusi palgafondi kokkuhoiuks ja tekimeeste palkade tõstmiseks. Väidetavalt oli parvlaeva Tiiu kapteni Guldar Kivro ettepanek tõmmata koomale laevamehaanikute poole pealt.
TS Laevade juhatuse liige Pille Kauber ei soovinud Saarte Häälele lepitusprotsessi ajal kommentaare anda, et mitte hiljem saada süüdistust protsessi mõjutamises.
Palgavaidluse teine pool, meremeeste ametiühing (EMSA) leiab Äripäevale antud kommentaaris, et sellise käitumisega õhutab tööandja tüli ja käitub lepitusprotsessi kontekstis vastutustundetult. Lisaks koondamisähvardustele asuti EMSA juhi Jüri Lemberi sõnul ka mehi solgutama ühelt laevalt teisele, mis miskipärast juhtus täpselt samal ajal, kui võeti üles töötüli.
"Kas siis siiamaani on raisatud ettevõtte raha selleks, et laeval muidumehi hoida?" jääb Lemberile arusaamatuks. Tema sõnul on TS Laevadel juba praegu probleeme seaduslikust tööaja korraldusest kinnipidamisega.
"Mehed töötavad peaaegu iga kuu vähemalt 22 tundi rohkem, kui kuu normtööaeg ette näeb (st 8 tundi korda tööpäevade arv kalendrikuus). Ega siis tööd peale koondamist laeval vähemaks ei jää. Keegi peab selle ära tegema ja suure tõenäosusega peab saama oma ületundide eest sellisel juhul 1,5kordse tasu," kommenteeris ta.
TS Laevad ja EMSA ei jõudnud kokkuleppele palgatõusus. Praeguseks riikliku lepitaja juurde jõudnud palgatüli sai alguse sellest, et EMSA tahtis TS Laevade madruste palga viia teiste sektori ettevõtete palgatasemele lähemale. TS Laevad ei soovi end rahvusvaheliste laevafirmadega võrrelda ja pidas suurt palgatõusu riigiga seotud pikaajalise lepingu tõttu võimatuks. EMSA küsis madrustele 84 euro suurust palgatõusu kuus, TS Laevad pakkus 14 eurot.
Seotud lood
Eelmisel kolmapäeval lahvatanud töötüli Tallinna Sadama praamiveo tütarettevõtte ja meremeeste ametiühingu vahel päädis vaidlusega ajakirjanduses avaldatu üle.
Eesti riigile kuuluva ja osaliselt börsile viidud Tallinna Sadama tütarettevõtte TS Laevade ja laevapere ametiühingu liikmete vahelised palgaläbirääkimised lõppesid teisipäeval riikliku lepitaja juures.
Igasugune jutt sellest, et meremeeste ametiühing esitab Tallinna Sadama praamiveofirmale uusi nõudmisi, ei vasta tõele ning tööandja soovimatus kollektiivlepet sõlmida jääb ametiühingule arusaamatuks.
Suursaarte ja mandrivahelist parvlaevaühendust opereeriv TS Laevad OÜ pöördus riikliku lepitaja poole, kuna alates selle aasta märtsist kestnud läbirääkimised Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühinguga (EMSA) ei ole viinud kollektiivlepingu sõlmimiseni.
IIZI finantsjuhi Kaido Kepi sõnul jõuab majanduskasvu üldine aeglustumine kindlustussektorisse viitega, mistõttu on tunda turul kerget jahenemist.
Enimloetud
3
Ettevõtjad ei leia ka ise üksmeelt
Hetkel kuum
Ettevõtjad ei leia ka ise üksmeelt
Tagasi Äripäeva esilehele