Rocca al Mare kaubanduskeskuse ümbrus muutub järgmise kümne aasta jooksul tundmatuseni, kus leiavad lisaks kaubandusele koha elukondlik kinnisvara, bürood ja hotell.
„Lääne-Tallinnal puudub täna selge keskus, kuigi piirkond kasvab väga kiiresti. Ehitame kaubanduskeskuse alale tulevikus välja modernse ja ilusa linnaku, kus inimesed saavad nii elada, einestada, töötada kui ka ostelda, avalikke teenuseid tarbida või meelt lahutada,“ sõnas Citycon Eesti kaubanduskeskuste juht Helen Metsvaht, kelle sõnul loob keskuse asukoht head eeldused tugeva piirkonnakeskuse tekkeks.
Cityconi tegevjuht Marcel Kokkeel kinnitas, et nad tahavad kõikidesse oma keskustesse tuua erinevaid teenuseid ning luua praegustest ostukeskustest linnakeskused. Üks väga hea näide edukast linnakeskusest on Iso Omena Soomes (
loe pikemalt siit). „E-kaubanduse kasvuga tuleb keskustel pakkuda midagi rohkemat – teenuseid, ühistransporti, meelelahutust jms, mida digikanalitest ei saa. Seda soovime ka enda keskustesse,“ sõnas ta. Kokkeel tunnistas, et nad oleks pidanud enda Eestis asuvaid kaubanduskeskusi juba varem uuendama hakkama, kuna Tallinnas on tugev konkurents ning pidevalt peab edasi arenema. „Funktsionaalsus on edu alus ning kui suudetakse seda oma piirkonnas pakkuda, siis jäädakse ka ellu. Peab teadma, mis on sinu tõmbenumbrid.“
Rocca al Mare kaubanduskeskus asub Tallinna ühel tihedamal tuiksoonel, mida läbib iga päev kümneid tuhandeid inimesi. “Tahame ühendada piirkonna ühtseks tervikuks, olles peamiseks sõlmpunktiks nii Õismäe, Kakumäe kui ka Harju ja teiste lähivaldade inimestele,” ütles Metsvaht. Asukohale annavad suurt lisaväärtust tema sõnul tänased naabrid – loomaaed, Saku Suurhall ja vabaõhumuuseum.
Kokku plaanitakse arendada juurde maksimaalselt 88 000 ruutmeetrit pinda. Kaubanduspinda suurendatakse esialgse plaani kohaselt kuni 20 000 ruutmeetrit. Põhiosa mahust tuleb parkla arvel, mis asendatakse parkimismajaga. „Lisanduvast mahust moodustab plaani järgi kaubanduspind neljandiku, teise neljandiku hotell ja korterid ning ülejäänu on mõeldud büroodele ja koostöötamise keskusele.“
Kokkeel tunnistas, et kaubanduspinda on Tallinnas liiga palju, kuid nad ise peavad olema paremad kui konkurendid. „Meil on baas selle jaoks olemas ning keskuses on rendipinnad täidetud ja kaupmehed usuvad meisse,“ sõnas ta.
Esialgu on tegemist visiooniprojektiga – nii hoonete välisilmed, maht kui ka paiknevus võivad olulisel määral muutuda. Citycon saab täpsemaid plaane esitada loodetavasti tuleval aastal, seni toimuvad konsultatsioonid osalistega ning alustatakse projekteerimist.
Aastas külastatakse Rocca al Mare keskust üle 5,5 miljoni korra. Kaubanduskeskuse üldpind on 74 600 ruutmeetrit.
Vaata
Äripäeva teemaveebist kaubandus.ee, milline on Rocca al Mare kaubanduskeskuse visiooniprojekt ning kuidas on kaubanduskeskus 20 aastaga muutunud.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.