Amserv Grupp müüb Opelite ja Peugeot'de müügiga tegeleva Ascar Auto Autospiritile, teatas ettevõte.
- Amserv Grupi juhatuse esimees Raivo Kütt keskendub edaspidi kahele automargile. Foto: Raul Mee
Amserv Grupi juhatuse esimehe Raivo Küti sõnul keskendub Amserv edaspidi Toyota ja Lexuse müügimahtude, turuosa ja klienditeendinduse arendamisele.
"Oleme Eesti edukaim Toyota müüja ning soovime alanud aastal veelgi enam müügimahte kasvatada, koondades kogu oma energia sellele eesmärgile," lisas ta.
Autospiriti juhatuse esimehe Marko Viirandi sõnul on Autospirit 12 aastat turul tegutsenud ning praegu olukorras, kus soovitakse jõuliselt kasvada. "Ascar Auto ostuga meie grupi käive kahekordistub ning lisanduvad uued, põnevad automargid, mis, nagu viimased aastad on tõestanud, sobivad Eesti klientidele hästi," lisas Viirand.
"Peugeot' strateegia on veelgi enam kasvatada oma turuosa ning meil on hea meel, et nägemused Autospiritiga selles ühtivad. Oleme kindlad, et Peugeot' uued mudelid aitavad Autospiritil meie plaane edukalt ellu viia," kommenteeris Peugeot' autode Baltikumi maaletooja juht Andrus Kuus.
Tehing viiakse lõpule pärast konkurentsiameti heakskiitu, mis eeldatavasti saabub veebruari alguses.
Autospirit on Subaru ja Fiati esindaja Eestis. Autospirit Tartu esinduses müüakse ainsana Lõuna-Eestis ka Kia, Nissani, Mazda ja Fiati sõidukeid. Ascar Auto ostu järel laieneb Autospiriti mudelivalik Opeli ja Peugeot' automarkide võrra. Lisaks teenindatakse Chevrolet' ja Hyundai sõidukeid. Autospiriti müügitulu oli 2017. aastal pea 18 miljonit eurot, ärikasum ületas 900 000 euro piiri.
Amserv tegutseb 1992. aastast ja on üks suuremaid autode müügi- ning teenindusettevõtteid Baltimaades. Grupi müügitulu oli 2017. aastal üle 145 miljoni euro, ärikasum ulatus 2,7 miljoni euroni. Amservi tütarfirma Ascar Auto müügitulu oli üle-eelmisel aastal 25,9 miljonit eurot, ärikahjum küündis ligi 210 000 euroni.
Amservil on Eestis ja Lätis 11 autosalongi, mis müüvad ja teenindavad seitset automarki: Toyota, Lexus, Opel, Peugeot ja Hyundai. Kolmandik Eesti uute autode ostjatest eelistab just neid automarke. Amservis töötab ligi 450 inimest.
Põhjust positsiooni pärast karta
Sügisel selgus Äripäeva koostatud valdkonna konkurentsiraportist, et ainult ühte kaubamärki müüvatel diileritel on põhjust karta oma positsiooni pärast.
Siis tuli avalikuks info, et kinnisvara-, auto- ja hulgikaubanduskontsern Eesti Talleks laiendab haaret kohalikul autoturul ja ostab Nissani edasimüüja Fakto Auto. Talleks tahab oma portfellis müüdavate automarkide valikut suurendada, samas kui müüja tahab autoärist väljuda, selgus konkurentsiametile esitatud koondumisteatest. Talleksile kuulub juba näiteks City Motors AS, mis müüb edasi Renault' ja Dacia sõiduautosid.
Amservi Grupi tegevdirektori Rene Vareku ütles sügisel, et konsolideerumist ja üleostmist on viimaste aastate jooksul olnud ning kindlasti see ka jätkub. "Samas soovivad autotehased fookust enda automargile ning igasugusel konsolideerumisel on piirid," kommenteeris ta.
2018. aasta lõpus sõlmis United Motors AS lepingu Peugeot' ja Hyundai esindaja Auto Forte Tallinn OÜ 100% osaluse ostmiseks. Auto Forte Tallinn on Eesti suurim ja vanim Peugeot' edasimüüja, alates 2015. aastast esindab Auto Forte ka Hyundai kaubamärki.
Seotud lood
Ainult ühte kaubamärki müüvatel diileritel on põhjust karta oma positsiooni pärast, selgub Äripäeva koostatud valdkonna konkurentsiraportist.
United Motors AS sõlmis lepingu Peugeot' ja Hyundai esindaja Auto Forte Tallinn OÜ 100% osaluse ostmiseks. Auto Forte Tallinn on Eesti suurim ja vanim Peugeot' edasimüüja, alates 2015. aastast esindab Auto Forte ka Hyundai kaubamärki.
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”