Edukate iduettevõtete juhid peavad plaani, kuidas korraga töö kaotanud inimeste massile tõhusamalt appi minna. Idee ajend oli uudis rohkem kui 300 inimese töökaotusest Baltika õmblusettevõttes.
- Sõidujagamisteenuse Bolt (endine Taxify) kaasasutaja Martin Villig. Foto: Mihkel Maripuu / Eesti Meedia / Scanpix
"Meil on igasse linna vaja autojuhte. Kel vähegi on autojuhiluba, saab Boltis mugavalt kas või paari päevaga autojuhiks saada, ja see aitab vähemalt ajutiseltki kahe töökoha vahel raha teenida," rääkis Bolti kaasasutaja Martin Villig.
"Meil on olemas ettevõtjad, kes on nendest inimestest kindlasti huvitatud. Küll aga on see praegu varajases faasis olev idee, mis tuli Baltika uudise peale. Aga kui saame piisavalt laia ringi veel teistestki ettevõtjatest, liigume edasi," rääkis Villig. "Me näeme ajakirjanduses, et mõni ettevõte lõpetab korraga paljudel töölepingu, aga pildis ei ole need, kes võiksid just nimelt korraga paljusid inimesi palgata," lisas ta.
Idee sündis ettevõtjate seas, kes toetavad ka "Kõigi Eesti" liikumist ja "Kõigi Eesti laulu" korraldamist. Nende seas on lisaks Martin Villigule ka kalatööstuse PRFoods juht Indrek Kasela. "Otseselt "Kõigi Eesti" liikumisega me seda praegu ei seo. Selle kaudu me lihtsalt saime kokku," selgitas Villig. Ta lisas, et kui ka "Kõigi Eesti" platvorm seda sõnumit levitama hakkaks, on suurepärane.
Indrek Kasela ja Martin Villig alustavad praegu läbirääkimisi teiste Eesti suuremate ettevõtetega. Plaan ei ole asendada töötukassa või töökuulutuste portaalide tööd, vaid leida ise kiiremini tee inimesteni, kes ootamatult töö on kaotanud. Nii saaks ka kergendada töötukassa mõne osakonna äkitselt lisandunud koormust.
"Infot on ju nii palju. Kui saad koondamisteate, siis võib-olla sa alguses ei teagi, mida teha või kust abi saada. See üleskutse võib inimeste elu muretumaks muuta, et neil jagub võimalusi edasi minna," rääkis Villig.
Baltika sulgeb Eestis tootmise ja suleb brändid Bastion ja Mosaic. Sellega seoses koondab Baltika 340 töötajat Lasnamäe ja Ahtme üksusest.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.