Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium otsustas kaotada reklaamiseadusest sätte, mis keelas finantsteenuste pakkujal kuvada reklaamis krediiditeenuse tingimusi. Laenupakkujate hinnangul on see samm parema konkurentsi suunas, mis kokkuvõttes võiks muuta laenamise odavamaks.
- Bigbanki juhatuse liikme Martin Läntsi sõnul on majandusministeeriumi otsus leevendada finantsteenuste reklaami sisulisi piiranguid samm elutervema konkurentsiga laenuturu suunas. Foto: Andres Haabu
Kuigi majandusministeerium toonitas, et piirangud finantsteenuste reklaamidele jäävad suures osas paika, leidis ministeerium, et krediidipakkujad peaksid siiski saama esitleda enda toodet ja järelmaksutingimusi. "Praegu ei näe inimene autoreklaamis liisingu võimalusi ja sellega kaasnevaid kohustusi, mistõttu ei ole tarbijal piisavat teavet, et teha kaalutletud otsus," ütles ministeeriumi siseturu asekantsler Kristi Talving.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) teatel annaks kavandatav reklaamiseaduse muudatus inimestele rohkem teavet laenutingimuste kohta. Reklaam ei tohiks aga endiselt kutsuda otseselt üles laenu võtma.
Täna võttis riigikogu vastu nn kiirlaenuseaduse, mille järgi krediidileping on tühine, kui tasumisele kuuluva krediidi kulukuse määr on liiga kõrge.
Riigi sammu reklaamiseaduse muutmisel pole vaja karta, sest sellega ei muutu reklaam atraktiivsemaks, vaid informatiivsemaks. Jätkuvalt ei tohi tarbijakrediidi reklaam kallutada tarbijat vastutustundetule laenuvõtmisele, kirjutab FinanceEstonia tegevjuht Anu Müürsepp.
Äripäeva raadio sisuturundussaade on pühendatud väikeettevõtete konverents-messile Südi 2025, kus jagavad kogemuslugusid väikeettevõtjad. Suurfirmade esindajad annavad nõu finantseerimise, energia-, IT-, tervise- ja personaliküsimustes.