Sisenev universaalse postiteenuse maksikiri, millega jõuab eestlasteni ka suur osa ülipopulaarse veebipoe Aliexpressi toodetest, tõi Omnivale mullu 1,5 miljonit eurot kahjumit. Probleemi põhjus on ülemaailmse postiliidu (UPU) iganenud hinnastamisreeglid riikidesse sissetuleva pakimahu kohta, kirjutab
Ärileht.
- Maksikirjade massiline menetelemine on kulukas tegevus. Foto: Erik Prozes
Enamik "hiina pakkidest" ehk eelkõige Aliexpressi, aga ka paljude teiste platvormide veebilehekülgedelt ostetud kaup jõuab Eestisse enamjaolt maksikirjana. Kuna see oli odav viis, kuidas postipakke ühest riigist teise saata, siis avastasid selle hiina e-kaupmehed, kes hakkasid maksikirjaga saatma lisaks paberitele ka väiksemaid esemeid ja nii muutus maksikiri e-kaubanduse kõige laialt levinumaks tooteks, selgitas Omniva pakiäri juht Andre Veskimeister.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.