Kümme tähtsaimat muudatust ehk kuidas muudab Euroopa kliimalepe sinu elu
Üleeile alustas Euroopa Komisjon fossiilsetest kütustest loobumist ja kliimaneutraalsuse poole liikumist, pakkudes välja rea meie kõigi elu mõjutavaid muudatusi. Politico reastas neist kümme oluliseimat.
Komisjoni pakutud kliimaleppe jõustumisel peavad saastetasusid maksma nii autojuhid, pilvelõhkujate omanikud kui ka ehitajad. Foto: Liis Treimann
Alljärgnevad muudatused pole veel kivisse raiutud ja peavad saama liikmesriikide heakskiidu. See aga tähendab tuliseid debatte ja poliitilisi vastasseise, millele annavad hoogu mitmed huvigrupid. Euroopa Ettevõtete Keskliidu president Pierre Gattaz hoiatas, et protsess võib rööbastelt maha joosta, kui ei leita õiget tasakaalu kliimaambitsioonide ja majandushuvide vahel.
Tallinna sajal uuel gaasibussil ilutsevast loosungist “See buss on roheline väljast ja seest” vastab tõele vaid esimene pool. Roheliseks võõbatud bussid ei sõida nagu lubatud biogaasiga, vaid enamasti tavalise fossiilse maagaasi jõul.
„Jälgin huviga mis hakkab toimuma aastal 2025 Pariisis, kus hakkab kehtima totaalne diiselsõidukite keeld. Kuidas need tohutud kogused kaupa väikeste kaubikutega laiali veetakse, sest suuremate tarbesõidukite seas ei ole diislile alternatiivi veel niipea näha,“ tõdes saates "Ärikliendid roolis" AMTELi tegevjuht Arno Sillat.
On kolm trendi, mida mina näen, kus poliitikud-regulaatorid kindlasti sekkuvad, meeldib see siis või mitte, ütles president Kersti Kaljulaid Äripäeva TOP 100 auhinnatseremoonial peetud kõnes.
Rahvaalgatuse “Kliimaneutraalne Eesti aastaks 2035” eestkõneleja Madis Vasseri sõnul on Eestil võimalik saavutada kliimaneutraalsus juba 2035. aastaks. Vasseri hinnangul pidurdab riik praegu paika pandud eesmärkidega ettevõtete tootmise rohelisemaks muutmise võimekust.
Freedom Holding Corp. avaldas oma 2025. aasta teise kvartali tulemused, mis näitavad ettevõtte käibes ja puhaskasumis märkimisväärset kasvu. Tulenevalt laienemisest, tõusid ka ettevõtte kulud.