Tarneraskustele lõppu ei paista: viirus sulgeb maailma suurimaid kaubasadamaid
Viimased poolteist aastat kestnud pidev plaanide ümbermängimine kaubavahetuses ning tarneraskused suveks ei vaibunud. Selle asemel tõstavad probleemid taas pead, kui Hiinas suletakse järjest maailma suurimaid kaubasadamaid ning ummistuvad teisedki sadamad ning lennuvedu.
ETS Logistika juht Aleksander Bankiir tõdeb, et logistikute jaoks ei ole ükski hommik sarnane eelmisega ning plaane tuleb pidevalt ümber mängida. Foto: Andras Kralla/Äripäev
Pärast maikuus suletud Hiinas Shenzhenis asuva Yantiani sadama taasavamist on nüüd kaubaveole põntsu pannud Ningbo-Zhoushani sadama ühe terminali sulgemine.
Edasilükkunud tellimused, tarneraskused, materjalide defitsiit ja tööjõukulude kasv viis nii Harju Elektri müügitulu kui ka kasumi languseni, aktsiakasum kukkus aastatagusega võrreldes 3,7 korda, selgub börsiteatest.
Välismaiste seikluste ärajäämine on pannud eestlased massiliselt mootorrattaid ostma ja otsima, aga tehaste seisakud, tarneraskused ning isegi Suessi kanali kriis jätavad paljud soovijad suvisest "vrõnn-vrõnnitamisest" ilma, sest uusi rattaid ja varuosi napib ning kuskilt eriti palju juurde ka ei tule.
Funderbeami kauplemisplatvormi eranditult populaarseima ettevõtte Ampler Bikesi sõnul pole tänavune aasta seni hästi läinud ja reaalsus on osutunud prognoosidest veelgi kehvemaks. Teine poolaasta paistab juhi sõnul aga helgem, selgub kuukokkuvõttest.
Ever Giveni kaubalaeva kinnikiilumine tiheda liiklusega Suessi kanalis annab ennast turul tunda veel kuude viisi, leiab Turu ülikooli professor Lauri Ojala.
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.