Venemaa Gazpromi gaasitanker Marssal Vassiljevski Kaliningradi lähedal. Foto: Reuters/Scanpix
Blokaad kehtib nii Venemaale suunduvate ja kui sealt tulevate laevade ning Venemaa kaupu vedavate laevade suhtes. Praktikas tähendab see, et blokeeritud laevadele on keelatud igasugune lastimine, lossimine, pukseerimine ja sildumine Rootsi sadamates, ametiühingu liikmed ei hakka nende laevadega töötama.
Euroopa järgmiseks sammuks Vene agressioonile sanktsioonidega vastamises võib osutuda Venemaaga seotud laevadel Euroopa Liidu sadamatesse sisenemise keelamine, Eesti ootab liidu ühist otsust, mis võib kokku puudutada tuhandeid aluseid.
Euroopa Liit on sanktsioonidega sihikule võtnud idanaabrite riigiettevõtte Venemaa Raudteed, kuid see ei peata veel Eesti ja Venemaa vahel veerevaid kaubavaguneid.
Kaubaveo maht Lätist Venemaale ja Valgevenesse vähenes eelmisel nädalal järsult, piiril on Läti suunal pikad järjekorrad, ütles riigi maanteetranspordi ameti esimees Kristiāns Godiņš täna Läti Televisioonile.
Group Logisticsi üks omanikke Lidia Ivanova kardab, et sõda Ukrainas ja sanktsioonid Venemaa vastu võivad tema ettevõtet ja paljusid teisi Eesti ettevõtteid valusalt tabada. Ta usub, et valitsus peaks andma ettevõtjatele vähemalt infoabi, kirjutab Delovõje Vedomosti.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.