Hiigelnõue insenerile: Soome laevatehas süüdistab ekstöötajat ärisaladuste lekitamises hiinlastele
Soome laevaehitaja Meyer Turku nõuab kohtus 460 miljoni euro suurust kahjutasu endiselt insenerilt, kes hagi järgi lekitas ettevõtte ärisaladusi Hiina riigifirmale, kirjutab Kauppalehti.
Meyer Turku laevatehases valmis 2019. aastal kruiisilaev Mein Schiff 2 kruiisifirmale TUI Cruises. Foto: Scanpix
Alates 1979. aastast laevatehases töötanud insener läks pärast 38 aasta pikkust teenistust 2017. aastal pensionile. Pärast pensionile jäämist sõlmis soomlane oma ettevõtte nimel konsultatsioonilepingu kõigepealt Meyeri kliendiga Royal Caribbean Cruises ja seejärel sama aasta suvel China Merchants Industry Holdingsiga. See on Hiina riigiettevõte, mille tütarettevõttele kuulub laevatehas.
Soome laevatehas Meyer Turku andis täna koroonakriisis kõvasti kannatanud kruiisisektori suurimale tegijale Carnival Cruise Linesile üle uue LNG-kruiisilaeva Mardi Gras.
Soome ametivõimud leidsid kontrolli käigus, et Meyeri Turu laevatehases on maksnud töötajatele seaduslikust väiksemat palka, jätnud maksmata ületöötundide eest ja pole korralikult tööaega arvestanud, kirjutab Yle uudisteportaal.
Rahvusvaheliste kruiisihiiglaste Royal Caribbeani ja Carnivali kriis annab ennast juba tunda Soome laevatööstuses, ettevõtete pankrotistumise mõju Soomele oleks massiivne, kirjutab Helsingin Sanomat.
Koroonapuhang pole Soome laevatööstuse palgamaksuvõimele kahju teinud: ettevõtete keskmine palk ulatub üle 5000 euro, tippfirmal aga üle 8000 euro, kirjutab Kauppalehti.
Baltikumi juhtiva energiaettevõttena paistab Ignitis Group silma nii oma tugeva kasvuloo, portfelli mitmekesisuse kui tugeva dividendipoliitikaga. Vilniuse börsil noteeritud ettevõte on suutnud IPOst alates kahekordistada oma kohandatud EBITDAt ja viiekordistada oma taastuvenergia portfelli, tagades seejuures atraktiivse dividenditootluse. Ignitis Groupi investorsuhete juht Aine Riffel-Grinkevičienė jagab, mis on ettevõtte senise eduloo taga ning mida võiksid investorid oodata lähiaastatel.