Koroonakriisi võitjad ja kaotajad: vaata, kes kõige rohkem koondas ja värbas
Vaieldamatult kõige enam hundipasse jagas koroonakriisi ajal Tallink. Kui veel 2019. aastal töötas ettevõttes üle 7200 inimese, siis eelmise aasta lõpuks oli neist alles jäänud 4360. Kahe aastaga kadus 40 protsenti tööjõust.
Tallinki nõukogu liige Toivo Ninnas (vasakul) ja juhatuse esimees Paavo Nõgene. Ettevõte oli koroonaperioodi suurim koondaja. Foto: Andras Kralla
Samas viis kulude kokkuhoid juba eelmisel aastal Tallinki taastumiskursile. Kuigi võrreldes 2019. aastaga kukkus ettevõtte 75 miljoni eurose kasumi pealt eelmisel aastal 37 miljoni eurosesse kahjumisse, siis 2020. aastal oli seis veel palju mustem. Esimesel koroona-aastal jäi Tallink 93 miljoni euroga kahjumisse. Tallinki juht Paavo Nõgene on öelnud, ta plaanib vaatamata väiksemale reisijate arvule ettevõtte sel aastal kasumisse viia.
Üldjuhul peetakse koroonakriisi suurimaks kaotajaks turismisektorit, kuid kui võtta ette Eesti koroonaeelse aja sada kõige edukamat ettevõtet ja vaadata sisse nende majandusaruannetesse, on suurimad kaotajad hoopis tehnoloogiafirmad.
Äripäeva kriisiküsitlusele vastanud 326 ettevõtja hinnangul kestab kriis veel kindlasti üle aasta, sunnib hindu tõstma, toob kaasa palgaralli aeglustumise, kuid ilmselt siiski mitte väga palju koondamisi.
"Investeerimisideede universumi" saates teeme juttu autodest ja autodesse investeerimisest. Kas eksklusiivse auto ostmine on kulu või investeering? Milliseid mudeleid valida, kui soovida, et nende väärtus aja jooksul tõuseks?