Tallinna ühistransport saab kütusekulude katteks 16 miljonit eurot
Kütuse- ja elektrihinna tõusu tõttu koostas Tallinn uue, järjekorras tänavu kolmanda lisaeelarve, millest valdav osa läks linnatranspordile kütusekulude katteks.
Maagaasi hind on tänavu teinud järsu hüppe Foto: Andras Kralla
"Valikut ei ole: kas otsime täiendavaid vahendeid tallinlaste taskust või leidma katte linnaeelarvest. Meil ei ole plaanis loobuda tasuta ühistranspordist, seega täiendav kulu kaetakse linnaeelarvest. Kriisiolukorras on tasuta transport ka universaalne sotsiaalne toetus," ütles linnapea Mihhail Kõlvart linnavalitsuse pressikonverentsil.
Hüppeliselt tõusnud kütusekulude tõttu pankroti veerele jõudnud bussifirmade toetamiseks läheb tänavusest ja tuleva aasta riigieelarvest erakorraliselt 15,5 miljonit eurot. Seevastu tee-ehitajate elu tuleb täpselt nii kibe, nagu nad seni kartnud on.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.