Viimase aastaga ligi kolme miljardi eurost koondkäivet näidanud puidutööstused on tunda saanud suurt käibelangust, selgub värskest Infopanga puidutööstuse konkurentsiraportist.
- Langus sektoris oli aasta varasemaga võrreldes 20%. Foto: Liis Treimann
Mullu langes sektori nelja kvartali koondkäive aasta varasemaga võrreldes 20%, vahendab
Tööstusuudiste portaal.
Vaadates erinevaid puidutööstuse harusid, siis kõige suurema osakaaluga tegevusala – saematerjali tootmine – on languselt kolmandal kohal. Nende langus oli 28%. Käibelangusega edestavad saematerjali tootjaid puittaara ja puitalusta tootjad, kus käive langes 30%. Ehituspuusepa- ja tisleritoodete tootmine langes 29%.
Samas on saematerjali tootmisega tegelevate ettevõtete osakaal koguvalimist 31%, puitpakendite tootjatel 4,5% ja ehituspuidu osa 1,2%.
Pikemalt saab raportist lugeda
Tööstusuudiste portaalist.
Seotud lood
Eelmisel aastal kaotas kolme saeveskit käitav Viiratsi Saeveski tootmismahtu ning tooraine tulevik on endiselt väga segane, kuid tundub, et hullem aeg on puidutöösturi jaoks siiski möödas, rääkis ettevõtte juhatuse liige Tõnu Tsernant.
Äsja Combiwoodile müüdud puiduvarumisäri Metsä Forest Eesti kaotas eelmisel aastal käibest pea viiendiku ja ärikasumist kadus kolmveerand.
Statistikaameti andmetel vähenes märtsis tööstustoodangu maht 5,7% ‒ mäetööstuses pisut kasvas, töötlevas tööstuses langes 6,5 ja energeetikas 4,4%.
Kui tööstus- ja ehitussektori raskuste mõjul paisus töötute arv esimeses kvartalis aastaga pea 20 000 võrra, siis mõned Eesti ettevõtjad on sama ajaga juurde palganud sadu inimesi.
Ettevõtete juhtidel tuleb muude küsimuste kõrval mõelda ka sellele, mil moel oma töötajaid kõige tulemuslikumalt innustada. Mitmed neist on kasutusele võtnud boonuspaketid ja üha rohkemad kaaluvad töötajatele lisahüvede pakkumist, just selliste, mida päriselt enim vajatakse ning hinnatakse: tööalased arenguvõimalused, rahalised boonused, täiendav tervisekindlustus, paindlik töökorraldus ja ühisüritused. Leinonen toetab oma klientidest tööandjaid iga päev just motiveerimisprogrammide väljatöötamisega. Millised on kõige populaarsemad boonusmeetmed?