Eestis on ligi pool miljonit autoomanikku (nii füüsilised kui juriidilised isikud), kes alates järgmisest aastast automaksu tasuma peavad. Maks muudab kallimaks nii raskemad kui suurema heitmega autod. Sõidukite vanusel põhinev maksuredel peaks toetama “vanade autode lõpuni kasutamist”.
Eestil tuleb võlakoormuse vältimiseks tegeleda maksudega, soovitavalt varamaksude kaudu, majanduse elavdamiseks tuleks aga edendada ettevõtete digitaliseerimist.
Automaksu pole veel vastugi võetud, kui juba on Tallinna Kaubamaja Grupi, uue nimega TKM Grupi juht Raul Puusepp veendunud, et suurt mõju see autonõudlusele ei oma.
USA suurim investeerimispank Goldman Sachs ning Šveitsi suurim pank UBS tõstsid järjekordselt kulla hinna prognoose, sest keskpankade nõudlus saab olema oodatust veelgi suurem ning aina rohkem investoreid otsib kaitset majanduslanguse ja geopoliitiliste riskide eest.