• OMX Baltic−0,41%301,31
  • OMX Riga0,36%879,88
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,83%1 171,07
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,04%8 659,37
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • OMX Baltic−0,41%301,31
  • OMX Riga0,36%879,88
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,83%1 171,07
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,04%8 659,37
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • 27.07.24, 09:00

Auto|Piloot. Neljas Superb – hea auto, ehkki “vau!” jääb puudu

Uus Škoda Superb teeb kõike seda, mida Superbid muistegi.
Tipust topini ja topist Tipuni. Uue Superbi tagant paistab Rogosi mõis Ruusmäe külas Rõuge vallas Võru maakonnas. Limusiinilikult ruumikas diiselmootoriga Škoda tarvitas Tallinnast ligi 300 km kaugusesse paika jõudmiseks vähem kui neljandiku oma 66liitrise kütusepaagi sisust.
  • Tipust topini ja topist Tipuni. Uue Superbi tagant paistab Rogosi mõis Ruusmäe külas Rõuge vallas Võru maakonnas. Limusiinilikult ruumikas diiselmootoriga Škoda tarvitas Tallinnast ligi 300 km kaugusesse paika jõudmiseks vähem kui neljandiku oma 66liitrise kütusepaagi sisust. Foto: Karl-Eduard Salumäe
Škodal on tähtis aasta. Veel enne uut Kodiaqi, millega Äripäev Hispaanias tutvust tegi, esitleti neljanda põlvkonna Superbi. Need kaks mudelit jagavad ootuspäraselt võimalikult suurt osa tehnikast, uhkeldavat nime Škoda Smart Dials kandva kolme multifunktsionaalse pöördnupu ja roolisambale kolitud käiguvalitsani välja.
Superbi saadab vaat et perfektse pereauto kuulsus. Oleks vähe öeldud, et eelmised kaks generatsiooni leidsid autokriitikutelt hõlpu. Pigem sobib saadud hinnangud võtta lühidalt kokku: vau! Ning mida aeg edasi, seda tugevamalt räägib Superbi kasuks tõik, et see just ei ole järjekordne linnamaastur. Vähemalt nendesamade kriitikute meelest …
Olles nüüd uue Superbiga Eesti teise otsa ja tagasi sõitnud, saan kinnitada, et see pakub jätkuvalt juhitavuse ja veeremugavuse suhet, millele mistahes rahvalik pargidžiip ei saa lähedalegi. Kõik muu on samuti nagu Superbil muiste: laugpära- või universaalkere, limusiinilik jalaruum tagareas, tohutusuur pagasiruum, esinduslik tunne. Ja ometigi jääb vau!-st sedakorda puudu.
Murrangu asemel evolutsioon
Mitte, et midagi halvasti oleks. Lihtsalt Škoda teeb Superbiga juba kolmandat korda sama trikki.

Seotud lood

Uudised
  • 28.04.24, 13:30
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Uudised
  • 07.07.24, 11:15
Auto|Piloot. Uutmoodi Volkswagen Amarok – jõukam keskklass, rõõmusta?
Volkswageni pikap on nüüd tegelikult Ford. Nii heas kui halvas.
Uudised
  • 03.06.23, 11:05
Äripäeva elektriautosportlaste nädal Škoda Enyaqiga – sõita on lahe, laadida …
Eesti populaarseim uus elektriauto kohtus teritatud kriitikameelega ajakirjanikega. Kumb võitis?
  • ST
Sisuturundus
  • 19.02.25, 11:58
Mihkel Nestor: Eesti energeetikas konkurentsieelist pole ja on küsitav, kas see kunagi tuleb
Odav elekter ja tootmisvõimsuste suurendamine on kujunenud justkui Eesti Nokia leidmiseks. Majandusanalüütik Mihkel Nestor ja AVH Grupi tegevjuht ning endine Enefit Greeni finantsjuht Veiko Räim arutlevad, milline on selle Nokia mõju majandusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele