Keskerakondliku Tallinna TV erastamine oleks mõeldav üksnes tervikuna, tänase poliitilise propagandakanalina puudub sellel tõsise meediapartneri jaoks igasugune väärtus, kirjutab Tallinna linnavolikogu aseesimees Mart Luik (IRL).
- Mart Luik Foto: Marko Mumm/Meediafoto
On veidi üllatav näha linnavalitsust kompamas pinda, kas Tallinna TV-le õnnestuks leida erameedia partner, kes aitaks oma kompetentsiga, kuidas tegelikult televisiooni tegema peaks. Üllatav on see initsiatiiv selles mõttes, et ju linnavalitsus adub isegi, et kui tõesti peaks leiduma huviline, kes on valmis selle telekanali üle võtma, siis muutuks ta propaganda vahendina mõtetuks. See oleks mistahes erameedia osalemise esimene tingimus.
Tänaseid majandustulemusi arvestades on pealinna telekanali väärtus ümmargune 0. Kanalit peetakse üleval tallinlaste maksuraha eest ja see toetus on olnud viimastel aastatel stabiilselt 3,5 miljoni euro kandis aastas. Kanali enda reklaamitulud ulatuvad tegijate väitel vaid marginaalse 200 000 euroni. Tõenäoliselt on seegi number veidi blufitud, sest põhilised reklaamiostjad Tallinna TVd kanalina ei kasuta.
Tallinna TV vaatamisaja osakaal (daily share) kogu vaatajaskonnast kõigub 1–1,2% peal ja sellise näitajaga on ta populaarsuselt kõigest 12. kanal Eestis. Eestikeelsete kanalite hulgas on positsioon mõne koha võrra parem, aga siiski on tegu küllaltki marginaalse nähtusega. Kui Tallinna TV meeskond oskaks reklaami müüa ja/või kanal oleks tegusama meediaorganisatsiooni osa, siis õnnestuks ka tagasihoidlikku vaadatavust arvestades suurendada reklaamikäivet mitu korda. Kuid isegi sel juhul laiutaks kanali tulude ja kulude vahel pirakas kuristik.
Peamine väärtus on vabalevi
Kuid Tallinna TV-l on korralik tehniline levi üle riigi ja see kätkeb endas vaadatavuse kasvatamise potentsiaali. Kanali vabalevi litsents ongi praegu üks peamisi väärtusi. TV3 ja Kanal 2 väljusid möödunud aastal vabalevist ja jätsid hulga vaatajaid harjumuspärastest saadetest ilma. Eriti suur oli see tagasilöök Kanal 2 jaoks. Vabalevisse jäänud telekanalitel oli sellest sammust ainult võita, aga Tallinna TV ei mõistnud erakanalite tehtud kingitust kuidagi enda kasuks pöörata.
Kui müügiplaan on tõsine, siis peaks pakkumisel olema kas Tallinna TV tervikuna või vähemalt enamusaktsiad. Ükski tõsiseltvõetav meediaäri ei tule sinna linnavalitsuse väiksemaks partneriks.
Tegelikult ei saa Sihtasutust Tallinna Televisioon üldse olemasoleval juriidilisel kujul müüa ehk SA tuleb ümber vormistada normaalseks ettevõtteks. Sellega kaasnevalt peab aktsiaselts Tallinna Televisioon olema kohe esimesest päevast läbipaistev ettevõtmine. Alustada tuleks nõukogu koosseisu laialisaatmisest. Vaatame, kes istuvad telekanali nõukogus: linnapea Taavi Aas, skandaaliga koolijuhi ametist lahkuv Kaja Laanmäe, staažikad tsentristid Aini Härm, Andres Kollist, Leonid Mihhailov, Toivo Tootsen, linna avalike suhete juht Ain Saarna.
Seotud lood
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.