• OMX Baltic1,11%288,07
  • OMX Riga−0,42%872,47
  • OMX Tallinn1,29%1 823,84
  • OMX Vilnius0,14%1 122,84
  • S&P 5000,88%6 049,24
  • DOW 301,24%44 025,81
  • Nasdaq 0,64%19 756,78
  • FTSE 1000,34%8 577,12
  • Nikkei 2251,58%39 646,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%103,09
  • OMX Baltic1,11%288,07
  • OMX Riga−0,42%872,47
  • OMX Tallinn1,29%1 823,84
  • OMX Vilnius0,14%1 122,84
  • S&P 5000,88%6 049,24
  • DOW 301,24%44 025,81
  • Nasdaq 0,64%19 756,78
  • FTSE 1000,34%8 577,12
  • Nikkei 2251,58%39 646,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%103,09
  • 28.06.19, 11:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Aivar Õepa: riigi unistus sinilinnust. Millal see mäng kord lõpeb?

Oma lennufirmast rääkides läheb poliitikute terve mõistus justnagu kollektiivselt looja karja. Samas lauses kasutatakse väljendeid “riigile tähtsad lennuühendused” ja “kasumi teenimine”. Estonian Airi kogemus peaks olema õpetanud, et ei saa samal ajal lennata konkurentsivõimelise piletihinnaga Brüsselisse ja olla kasumlik, kirjutab ajakirjanik Aivar Õepa.
Aivar Õepa.
  • Aivar Õepa. Foto: Julia-Maria Linna
Lennunduses peab ellujäämiseks olema suur – isegi Nordica partner LOT on Euroopas paras päkapikk, Finnair ja SAS on ellujäämise piiri peal. USAs on viimastel aastatel toimunud mitu koondumist, nii et turule on jäänud neli suurt ettevõtet. Ja see on maailma üks suuremaid turge. Euroopas seisab see protsess lähiajal ees. Millised šansid on Nordical koondumata ellu jääda?

Seotud lood

Arvamused
  • 27.06.19, 18:00
Toomas Peterson: Nordicale ei ole enam eksimisruumi jäänud
Kas Eesti riik üldse vajab nn rahvuslikku lennukompaniid? Otsene vastus on, et ei, kirjutab endine Estonian Airi juht Toomas Peterson.
Juhtkiri
  • 26.06.19, 18:00
Rahvuskiili erastamine: kes ostaks Nordica?
Nordica tuleks erastada. Ettevõtte uus ärimudel pole midagi niisugust, millega riik peaks tegelema, ega kajasta enam ka riigi strateegilisi huve, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Arvamused
  • 27.06.19, 10:48
Kristen Michal: Eesti huvi pole olla kellegi tagahoov
Kristen Michal, Nordica asutajast majandus- ja taristuminister kirjutab, et asutamisel seati ettevõttele kaks suuremat eesmärki: luua Tallinnast konkurentsi, et reisijatel oleks valida, ning et ettevõte ise toime tuleks. Tänast olukorda hindab ta tasakaaluotsinguks nende eesmärkide vahel ning meenutab, et ettevõttest on kasu maksumaksjale, kui tema tegevuse või olemasolu survel on konkurents reisija kasuks aktiivne.
Uudised
  • 27.06.19, 14:47
Lennuakadeemia rektor: Nordicat on konkurentsiks vaja
Eesti Lennuakadeemia rektori Jaanus Jakimenko hinnangul on Eestil Nordicat vaja, et tekitada liinidel konkurentsi.
  • ST
Sisuturundus
  • 21.01.25, 10:09
Alanud aasta kümme IPO-t, mida jälgida
Rahvusvahelise veebipõhise maaklerfirma Freedom24 analüütikud on välja selgitanud kümme ettevõtet, mille börsile minek (IPO) saab olema alanud aastal finantsmaastiku keskmes. Nende seas on nii tehisintellekti uuendajaid, digitaalse turvalisuse liidreid kui ka kiirmoehiiglasi, lisaks ettevõtteid, mis püüavad positsioneerida ennast mõnedes võtmekategooriates ja meelitada ligi kõige tähelepanelikumaid investoreid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele