• OMX Baltic−0,8%268,65
  • OMX Riga0,43%877,62
  • OMX Tallinn−0,34%1 717,19
  • OMX Vilnius−0,27%1 042,08
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,68%8 205,03
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,32
  • OMX Baltic−0,8%268,65
  • OMX Riga0,43%877,62
  • OMX Tallinn−0,34%1 717,19
  • OMX Vilnius−0,27%1 042,08
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,68%8 205,03
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,32
  • 28.06.19, 11:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Aivar Õepa: riigi unistus sinilinnust. Millal see mäng kord lõpeb?

Oma lennufirmast rääkides läheb poliitikute terve mõistus justnagu kollektiivselt looja karja. Samas lauses kasutatakse väljendeid “riigile tähtsad lennuühendused” ja “kasumi teenimine”. Estonian Airi kogemus peaks olema õpetanud, et ei saa samal ajal lennata konkurentsivõimelise piletihinnaga Brüsselisse ja olla kasumlik, kirjutab ajakirjanik Aivar Õepa.
Aivar Õepa.
  • Aivar Õepa. Foto: Julia-Maria Linna
Lennunduses peab ellujäämiseks olema suur – isegi Nordica partner LOT on Euroopas paras päkapikk, Finnair ja SAS on ellujäämise piiri peal. USAs on viimastel aastatel toimunud mitu koondumist, nii et turule on jäänud neli suurt ettevõtet. Ja see on maailma üks suuremaid turge. Euroopas seisab see protsess lähiajal ees. Millised šansid on Nordical koondumata ellu jääda?

Seotud lood

Arvamused
  • 27.06.19, 18:00
Toomas Peterson: Nordicale ei ole enam eksimisruumi jäänud
Kas Eesti riik üldse vajab nn rahvuslikku lennukompaniid? Otsene vastus on, et ei, kirjutab endine Estonian Airi juht Toomas Peterson.
Juhtkiri
  • 26.06.19, 18:00
Rahvuskiili erastamine: kes ostaks Nordica?
Nordica tuleks erastada. Ettevõtte uus ärimudel pole midagi niisugust, millega riik peaks tegelema, ega kajasta enam ka riigi strateegilisi huve, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Arvamused
  • 27.06.19, 10:48
Kristen Michal: Eesti huvi pole olla kellegi tagahoov
Kristen Michal, Nordica asutajast majandus- ja taristuminister kirjutab, et asutamisel seati ettevõttele kaks suuremat eesmärki: luua Tallinnast konkurentsi, et reisijatel oleks valida, ning et ettevõte ise toime tuleks. Tänast olukorda hindab ta tasakaaluotsinguks nende eesmärkide vahel ning meenutab, et ettevõttest on kasu maksumaksjale, kui tema tegevuse või olemasolu survel on konkurents reisija kasuks aktiivne.
Uudised
  • 27.06.19, 14:47
Lennuakadeemia rektor: Nordicat on konkurentsiks vaja
Eesti Lennuakadeemia rektori Jaanus Jakimenko hinnangul on Eestil Nordicat vaja, et tekitada liinidel konkurentsi.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele