KPMG Balticsi maksuteenuste juht Merike Oja annab ülevaate, milliseid võimalusi ja ohte sisaldab uus Euroopa Liidu ülene müügitehingute maksustamise süsteem.
- KPMG Balticsi maksuteenuste juht Merike Oja Foto: KPMG Baltics
Juuli algusest kehtima hakanud erikordadega muutus lõpptarbijatega (B2C, inglise keeles business to consumer) tehtavate müügitehingute maksustamine. Euroopa Liidu üleste muudatuste eesmärgiks on maksustada lõpptarbija müügid selle riigi käibemaksuga, kus tarbija reaalselt asub, ning käibemaks tasutakse edaspidi üldjuhul ostja riigis. Sealjuures pole tähtis, kas kaup, mis ostjale müüdi, tuli Euroopa Liidust või imporditi kolmandatest riikidest.
Seotud lood
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.