Iduettevõtte väärtuse määramisel pole traditsioonilised tulu-, turu- või netovara meetodid sobilikud, eri arengufaasides tuleb kasutada eri lähenemist, kirjutab PwC tehingute nõustamise juhtivkonsultant Kristjan Jalakas.
- Kristjan Jalakas. Foto: PWC
Ettevõtte väärtuse hindamine ei ole oma olemuselt täppisteadus, mis saab veelgi ilmsemaks, kui soovitakse hinnata iduettevõtet ehk start-up'i. Iduettevõtetel on tavaliselt negatiivsed, kuid kasvavad rahavood, puudulikud ajaloolised finantsandmed ja prognoosid ning sageli pole kontseptsiooni toimivust veel tõestatud (proof of concept).
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Ettevõtet ostes ja müües sõlmitakse siduv hinnakokkulepe alles üsna lõpus, kui on hinnatud firma väärtus ja tehtud hoolsusaudit ehk due diligence raport. Teinekord võib sellest selguda, et miljoniga kasumis ettevõte on hoopiski miljoniga kahjumis, räägiti saates.