Iduettevõtte väärtuse määramisel pole traditsioonilised tulu-, turu- või netovara meetodid sobilikud, eri arengufaasides tuleb kasutada eri lähenemist, kirjutab PwC tehingute nõustamise juhtivkonsultant Kristjan Jalakas.
Ettevõtte väärtuse hindamine ei ole oma olemuselt täppisteadus, mis saab veelgi ilmsemaks, kui soovitakse hinnata iduettevõtet ehk start-up'i. Iduettevõtetel on tavaliselt negatiivsed, kuid kasvavad rahavood, puudulikud ajaloolised finantsandmed ja prognoosid ning sageli pole kontseptsiooni toimivust veel tõestatud (proof of concept).
Ehkki entusiasm on suurte muutuste elluviimisel hädavajalik, siis hurraa-optimismi, hirmutamise ja maailmalõpu kuulutamisega majandust kestlikumale teele ei innusta, selgitab A. Le Coqi juht Jaanus Vihand.