Autoturul on käimas fundamentaalsed muutused, kus autotootjad keskenduvad aina rohkem elektriautodele. Samal ajal võib nõudlus uute autode järele üldise hinnatõusu tõttu hakata vähenema, kirjutab Luminor Liisingu juht Andrus Soodla.
- Elektriauto Honda E sõitjateruum. Pilt on illustreeriv. Foto: Liis Treimann
Põhitrendid, mida autoturul võis märgata juba mõni aeg tagasi, on viimase paari kuu jooksul veelgi süvenenud. Uute autode puhul eksisteerivad endiselt tarneraskused, sest autotootjad ei suuda nii palju masinaid toota, kui tarbija tegelikult sooviks. Seda dikteerivad nii toormepuudus, pikalt kestnud kiibikriis kui ka probleemid logistikaahelate katkemisega.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Iseseisvuse taastanud puruvaeses Eestis tegutsesid paljude Lääne automarkide esindused. Edasi viis toona üksnes siinsete kaupmeeste muljetavaldav leidlikkus ja visadus, töö esinduses oli aga pöörane, kinnitab 1992. aastast saati uute autode äris sees olnud Jussi Pärnpuu.
Ettevõtet ostes ja müües sõlmitakse siduv hinnakokkulepe alles üsna lõpus, kui on hinnatud firma väärtus ja tehtud hoolsusaudit ehk due diligence raport. Teinekord võib sellest selguda, et miljoniga kasumis ettevõte on hoopiski miljoniga kahjumis, räägiti saates.