Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
- GWMi soodsa hinnaga elektriautot Ora on juba liikumas ka Eesti teedel. Foto: Zuma Press/Scanpix
Eesti uute autode müügitulemused olid üllatavad. Aasta esimeses kvartalis kukkus nii uute kui ka kasutatud autode esmaregistreerimiste arv, tarbija kindlus oli väga madal ning automüük sai tugeva löögi.
Automüük oli Eestis kogu Euroopa üks kehvemaid ning liikus vastuvoolu võrreldes Kesk-Euroopa tulemustega: aasta esimese kvartali müük oli üle 15% väiksem võrreldes 2023. aasta esimese kvartaliga. Märtsi tulemused olid väga kehvad, müüdi vaid veidi enam kui 1700 uut autot, mis on võrreldav koroona esimese aasta märtsi tulemustega. Viimase kümne aasta parimatest esimese kvartali müükidest ollakse maas ca 25-27%.
Jätkuvalt on populaarsemad automargid Toyota, Škoda ja Volkswagen, mis moodustavad kogu uute autode müügist märtsis ligi 47%.
Loe lähemalt Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi
kvartaliraportist.
Seotud lood
Euroopa autotootjate mahajäämus Hiina tootjatest suunab Euroopa Liitu plaane muutma, kirjutab börsifirma Modera asutaja ja juht Raido Toonekurg.
Wells Fargo andis kolmapäeval Teslale oma kõige madalama reitingu, viidates riskile, mis kaasneb võimalike edasiste hinnalangetustega.
Tesla aktsiad saavutasid uue põhja, kuna Hiinas toimuv hinnasõda ja saadetiste hilinemine toovad börsiettevõttele probleeme, see tähendab ühtlasi, et Elon Musk pole enam maailma rikkaim mees.
Ühendkuningriik on teel märgilise otsuse poole, mis paneb isejuhtivate autode puhul vastutuse pigem autotootjale kui kasutajale, kirjutab börsifirma Modera juht Raido Toonekurg.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.