Turismiettevõtja: me peame välisturisti ka päriselt Eestisse tahtma
Välisturistide mõju Eesti arengule on laiem kui vaid majutusasutustes ööbitud ööd ja söödud eined. Tihtilugu kipume seda unustama, leiab Pärnu turismiettevõtjate ühendorganisatsiooni Destination Pärnu asutajaliige Tom Aloha.
Eesti turismisektor on jätkuvalt keerulises olukorras. Tugeva põntsu on andnud nii koroona, elukallidus kui Vene-Ukraina sõda. Viimase tõttu oleme välisturistide jaoks nn ohupiirkonnas.
Eestil on väga head eeldused, et meelitada turistid põudade ja metsatulekahjude käes vaevleva Lõuna-Euroopa asemel hoopis siia, kuid selleks tuleb ettevaatlikult turundust teha ja palju vaeva näha, rääkis turismiekspert.
“Ega tali taeva ei jää” kõlab hästituntud vanarahva tarkus. Ootamatul kombel kehtib see ka siin Vahemere ääres. Seda isegi olukorras, kus kliimasoojenemine aina rohkem uksele koputab, kirjutab Äripäeva Lõuna-Euroopa kolumnist Lauri Vahemeri.
Ettevõtet ostes ja müües sõlmitakse siduv hinnakokkulepe alles üsna lõpus, kui on hinnatud firma väärtus ja tehtud hoolsusaudit ehk due diligence raport. Teinekord võib sellest selguda, et miljoniga kasumis ettevõte on hoopiski miljoniga kahjumis, räägiti saates.