Üha enam on silma jäänud kitsaskoht, et üllatuslikult käib meile üle jõu ka lihtsamast lihtsam üksteisele info jagamine – seetõttu leian, et on õige aeg luua Eesti info- ja koostöötalitus, kirjutab Icosagen ASi turundusjuht Hardi Tamm.
Näitena kasutan endale tuttavat välismajanduse valdkonda ning kirjeldan isiklikku kogemust. Küsisin eelmise aasta mais toimunud Aasia foorumil Eesti välismajanduse koordineerimise kohta ning konkreetsetest ettepanekutest olemasoleva süsteemi parandamiseks. Kohe ilmuva Eesti Aasia strateegia kontekstis tundus küsimus igati päevakohane. Riigikogu väliskomisjoni esimehe põiklev vastus viitas järgneval nädalal esitatavale strateegiale, mille tõttu ta ei saavat otse vastata. Küll pidid vastused dokumendis sisalduma ning selles pidi ka esitatama konkreetsed ettepanekud valitsusele elluviimiseks.
Tegelikult on ettepanekud üksikute ministeeriumide kaupa ning nende oma allasutuste või oma haldusalas olevate asutuste eesmärkidele suunatud. Kõiki alasid haarav ühine välismajanduse poliitika või plaan paraku puudub. Kas tõesti arvan vaid mina koordineerimise vajaliku olevat?
Loe edasi Äripäeva paberversioonist.
Artikkel ilmub EMT, Tallinna Kaubamaja, Danske Banki ja Äripäeva arvamuskonkursi “Edukas Eesti” raames.
Seotud lood
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”