Reisirongide seismapanemisega ei ähvardata Eestis just kuigi sageli. Veel vähem rongifirma omaniku poolelt, mitte näiteks ametiühingute suu läbi. Aga just selline omalaadne tööandja streigiähvardus jõudis avalikkuse ette eelmisel nädal, kui Edelaraudtee lubas uuest aastast oma rongiliikluse seisma panna.
Hiljem küll Edelaraudtee omanik Marcel Vichmann kohendas, et Edelaraudtee soov on ikkagi reisijate vedu jätkata 2014. aasta lõpuni, nagu näeb/nägi ette nende algne leping riigiga. Majandusministeerium teatavasti soovib Edelaraudtee praeguste liinide rööbastel järgmisest aastast sõitmas näha Elektriraudtee/Elroni käsutusse antavaid uusi oranže diiselronge ning on lepingu Edelaraudteega lõpetanud. Viimane on mõistagi vaidlustanud Elroni eelistamise ilma avaliku konkursita.
Juba seniste nii- ja naapidi otsuste põhjal võib ennustada, et selles küsimuses on oodata ilmselt veel hulka kohtulahendeid ning kohtutee võib venida palju pikemaks kui selle või isegi järgmise aasta lõpp. Seega on segadust ees ootamas veel küll, eriti aastavahetuse paiku. Rongireisijana oleks aga väga hea meel, kui juriidilised vaidlused ei seiskaks praktilist rongisõitu.
Usutavasti suudetakse siiski kohtuvaidlustega rööbiti reisirongid ikka rööbastel sõitmas hoida. Reisijatele polegi küllap kuigivõrd oluline, kas need on uued ja oranžid või vanad ja rohevalged või hoopis mingi eelnimetatud variantide kombinatsioon. Kindel on aga see, et isegi lühemat sorti paus annaks vahepeal päris palju populaarsust juurde kogunud reisirongiga sõitmisele korraliku tagasilöögi.
Autor: Peep Talimaa, Peep Talimaa
Seotud lood
Edelaraudteest töötuks jäävad inimesed peaksid suure tõenäosusega leidma töö Elektriraudtees, kinnitas valitsuse pressikonverentsil majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts.
Edelaraudtee saadab täna teele viimased reisid. Samadel liinidel hakkavad uuest aastast sõitma riigiettevõtte Elron rongid.
Ettevõtja Marcel Vichmanni raudteefirma nõuab riigilt kahjutasuks 5 miljonit eurot, vastasel korral pannakse rongid kogu riigis seisma, väidab Postimees.
"Investeerimisideede universumi" saates teeme juttu autodest ja autodesse investeerimisest. Kas eksklusiivse auto ostmine on kulu või investeering? Milliseid mudeleid valida, kui soovida, et nende väärtus aja jooksul tõuseks?