Ettevõtja Marcel Vichmanni raudteefirma nõuab riigilt kahjutasuks 5 miljonit eurot, vastasel korral pannakse rongid kogu riigis seisma, väidab Postimees.
Äripäevaga vestelnud Vichmann ei nõustu Postimehe väitega, soovides omapoolse lahendusena täita olemasolevat lepingut, mille järgi sõidaksid Edelaraudtee rongid 2014. aasta lõpuni.
"Kas uute või vanade rongidega, see on teine küsimus. Kõige loogilisem oleks olnud, et nii nagu uued bussid antakse vedajatele... mis need rongid teistmoodi on? Rongi võiks ka vedajale anda," ütles Vichmann Äripäevale. Mis saaks pärast lepingu lõppemist, jääks Edelaraudtee omaniku sõnul juba riigi mureks.
"Et meie paneme rongiliikluse seisma, sellist asja kindlasti ei ole," kinnitas Vichmann. "Aga teatud tingimustel võib see juhtuda, et jääb seisma. Kui näiteks ei ole vedurijuhte," lisas ta, pidades silmas olukorda, kus samaaegselt hakkaksid töötama Edelaraudtee ja Elektriraudtee. See tähendaks tööjõupuudust, mida poleks kiirkorras võimalik nii kergelt lahendada.
Loe Postimehe artiklit pikemalt
siit.
Seotud lood
Riigihangete vaidlustuskomisjon kuulutas õigustühiseks lepingu, millega riik andis reisijateveo korraldamise raudteel järgmisest aastast ilma konkursita Elektriraudteele.
Riigihangete vaidlustuskomisjon kuulutas õigustühiseks lepingu, millega riik andis reisijateveo korraldamise raudteel järgmisest aastast ilma konkursita Elektriraudteele.
Marcel Vichmanni rongifirma Edelaraudtee võib riigilt kohtus välja nõuda pea viis miljonit eurot, mille ettevõte väidetavalt kaotas põhjusel, et riigi poolt ostetud uute rongidega hakkab sõitma Elektriraudtee.
Tallinna halduskohtu tänase otsuse kohaselt pidanuks riik korraldama raudtee reisijateveo lepingu sõlmimiseks riigihanke.
"Investeerimisideede universumi" saates teeme juttu autodest ja autodesse investeerimisest. Kas eksklusiivse auto ostmine on kulu või investeering? Milliseid mudeleid valida, kui soovida, et nende väärtus aja jooksul tõuseks?