Edelaraudteest töötuks jäävad inimesed peaksid suure tõenäosusega leidma töö Elektriraudtees, kinnitas valitsuse pressikonverentsil majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts.
"Tõenäoliselt jääb tööta ametiühingu juht, kõik muud vedurijuhid on ülimalt vajalikud Elektriraudtee jaoks," ütles Parts.
Minister soovitab ametiühingul teha koostööd selle nimel, et inimesed saaksid uue aasta 1. jaanuarist jõustuva operaatori vahetusega leida endale töö, kuna Elektriraudtee vajab olulisel määral tööjõudu.
"Küll on meil mitmed vaidlused tänase operaatoriga. Vaidluste keerukamaks muutmisel on ka täna Edelaraudtees töötavale inimesele tekitatud teatud raskusi vabade valikute tegemiseks uue töökoha otsingul," selgitas Parts.
"Arvestades suurenevaid veomahte, Edelaraudteest vabanevad töötajad leiavad rakenduse ka Elektriraudtees," lisas peaminister Andrus Ansip. "Kui see nii ei peaks olema, ja seejuures reisijateveo mahud kasvavad, siis tuleb öelda, et efektiivsus suurenes ja sotsiaalseid töökohti Elron endale kindlasti lubama ei hakka."
Eesti Raudteelaste Ametiühing teatas täna, et majandusministeeriumi otsus lõpetada Edelaraudteega veoleping jätab töötuks üle saja ettevõtte töötaja.
Seotud lood
Transpordiettevõtja Marcel Vichmanni sõnul on majandusminister Juhan Parts sotsialist, kes pooldab riigikapitalismi.
Täna kogunevad Edelaraudtee töötajad üldkoosolekule, et arutada olukorda, kus majandusministeeriumi otsus lõpetada Edelaraudteega veoleping jätab töötuks üle saja ettevõtte töötaja, vahendab Eesti Raudteelaste Ametiühing.
Reisirongide seismapanemisega ei ähvardata Eestis just kuigi sageli. Veel vähem rongifirma omaniku poolelt, mitte näiteks ametiühingute suu läbi. Aga just selline omalaadne tööandja streigiähvardus jõudis avalikkuse ette eelmisel nädal, kui Edelaraudtee lubas uuest aastast oma rongiliikluse seisma panna.
Transpordiettevõtja Marcel Vichmann nimetab intervjuus Postimehele majandusminister Juhan Partsi sotsialistliku suhtumisega riigikapitalismi pooldajaks. Teadagi ministri otsuse pärast lõpetada reisijateveo leping Edelaraudteega enne tähtaega ning anda reisrongidega sõitmise õigus ja dotatsioon juba järgmisest aastast riiklikule Elektriraudteele/Elronile.
Rahvamassid, ekstreemsed ilmastikuolud, elektrikatkestus, probleemid tehnikaga, vara lõhkumine, veekogude lähedus ja keelatud esemed – need on vaid mõned näited, millega tuleb arvestada ühe ürituse turvalisuse tagamisel. Iga turvapartner peab kõikvõimalikud stsenaariumid läbi mõtlema, mis võib juhtuda ning mis võib minna valesti. Vahel võib pisieksimus ühe meeldiva koosviibimise hetkega rikkuda.