Liiga palju auru on kulunud ühele sõnale – sõiduauto. Unustaks hetkeks selle üksiku nimetuse. Küsimus on palju sisulisem: küsimus on järjepidevuses, me paljukiidetud erandeid vältivas maksusüsteemis. Suhtekorraldaja Villy Paimets küsiks pigem: mis järgmiseks?
Kas keegi saab kindel olla, et aasta pärast, 2015. aasta riigieelarvet menetledes ei kao ühtäkki sisendkäibemaksu mahaarvamise võimalus (NB! mitte käibemaksuvabastus või maksusoodustus!) kontorikuludelt? Ettevõtjad, va sunnikud, kasutavad kaasaskantavaid arvuteid paljuski omatarbeks, mõned ostavad koguni kallima otsa disaintooteid nagu Apple. Nad, va sunnikud, teevad erakõnesid, mõned koguni iPhone’ilt! Nad, va sunnikud, ostavad/rendivad kinnisvara! Mõned neist, erilised sunnikud, käivad kontoris ka väljaspool tööaega, mõnel on juriidiline isik kogunisti kodusele aadressile registreeritud. WC-paber, kätepesuseep, teised puhastusvahendid – vaid pime ei näe, et ükski neist pole otsene tootmissisend. Kontori kütmine, no väga paljud elustiiliettevõtjad lubavad ka pereliikmed (nt peale koolitundide lõppu läbi hüppavad lapsed) kontorisse sooja.
Või läheks veelgi kaugemale, võtaks teenused ette – miks peaks üks ettevõtja saama bürooruumide koristamiselt ja haldamiselt „soodustust“, koristagu ja hallaku ise! Või parkimine, mismoodi see tootmissisendina arvesse tulla võiks, mäletate, sõita pole tal, va sunnikul, ju vaja?
Seotud lood
Autode maksumuudatusi puudutavate seaduseelnõude uued versioonid onn kompromissettepanek, teatas rahandusministeerium Äripäevale.
Autode maksumuudatuste üle võiks toimuda sisukas arutelu selle asemel, et kiirustades seadusemuudatusi läbi suruda, kommenteeris Eesti Kaubandus-Tööstuskoja peadirektor Mait Palts uusi seaduseelnõusid.
Ma ei arva, et riigieelarve tasakaalustamise siht on rahandusminister Jürgen Ligi isiklik kius või ülesanne, mille eest ta üksi peab seisma ja vastutama.
Kaubanduskoda ei pea võimalikuks nende tulu- ja käibemaksuseaduse kavandatavate muudatuste toetamist, mis puudutavad ettevõte kasutuses olevate sõiduautode maksustamispõhimõtete muutmist, kirjutab Eesti Kaubandus-Tööstuskoja peadirektor Mait Palts.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.