Rahanduskomisjoni esimees Sven Sester ei usu, et rahandusminister Jürgen Ligi surub autode maksumuudatusi puudutavad eelnõud tänavu läbi, kui neile pole fraktsioonide toetust.
"Ükski minister ei saa töötada väljapool sünergilist kooslust. Iga eelnõu läbiminekuks on vaja enamushääli ja see on loomulik, et valitsus algatab üldjuhul eelnõud, millega ta on veendunud, et neil on enamushääled taga," rääkis ta.
"Võib-olla jõutakse alles kevadel ühele poole. Aga mulle tundus, et nad tahavad kiiremini sellega valmis saada," lausus IRLi kuuluv Sester.
Uusi eelnõusid ta näinud ei ole, kuid avaldas lootust, et rahandusministeerium on oma tööd põhjalikumalt teinud. Samuti ei osanud ta ennustada, millal eelnõud rahanduskomisjoni jõuavad, märkides vaid, et see sõltub ministeeriumist.
Sester ütles autode maksumuudatusi kommenteerides, et olukord, kus eelnõu täies ulatuses valitsusele tagasi saadetakse, pole tavapärane ja näitab nende puudulikkust.
"See ei ole igapäevane olukord, aga tundus, et see oli ainuvõimalik otsus. Seda enam, et selle vastu olid selgelt koalitsiooni fraktsioonid, kes on üldjuhul valitsusega ühte meelt," märkis rahanduskomisjoni esimees.
Ta tõi välja, et
eelnõu võeti menetlusest peamiselt kahel põhjusel. Esmalt liigse rutakuse pärast, mida ei eiranud ka minister, ja sellest tulenes ka teine põhjus – olematu dialoog huvigruppidega.
"Need tulid selgelt välja
parlamentaarsel kuulamisel, kus küsimusi oli rohkem kui vastuseid. Iga eelnõu puhul on selge ega ole midagi imelikku, kui jäävad püsima mingisugused eriarvamused, aga arvamused peavad olema argumenteeritud ja põhinema analüüsidel. Probleem oli aga selles, et analüüse ei olnud taga," selgitas Sester.
Sarnaselt ettevõtjatega oli ta nõus, et maksuaugu probleemiga tuleb tegeleda, kuid see peab olema selgelt argumenteeritud ja läbi arutatud enne riigikokku jõudmist.
Seotud lood
Autode maksumuudatusi puudutavate seaduseelnõude uued versioonid onn kompromissettepanek, teatas rahandusministeerium Äripäevale.
Autode maksumuudatuste üle võiks toimuda sisukas arutelu selle asemel, et kiirustades seadusemuudatusi läbi suruda, kommenteeris Eesti Kaubandus-Tööstuskoja peadirektor Mait Palts uusi seaduseelnõusid.
Rahandusministeerium saatis kooskõlastamiseks autode käibemaksu tagastamise piiramise täiendatud eelnõu.
EVEA õigusdirektor, ettevõtja Kristi Hunt nõuab rahandusminister Jürgen Ligi tagasiastumist.
Rail Balticu Ülemiste terminali ehitustööd käivad: mitmed töövõtjad on juba kaasatud ja õige pea kuulutatakse välja veel neli hanget. Peagi alustatakse jalakäijate rõõmuks ka T1st Ülemiste Keskuseni viiva tunneli ehitamisega.