Kui Suurbritannia lahkub Euroopa Liidust ilma leppeta, võib see tähendada Fordile kuni miljardi dollari suurust kaotust, teatas ettevõte.
Fordi juhtkond on kokku arvutanud, et sellised mõjurid nagu tollid või nõrgem nael võivad neile tähendada kaotust vahemikus 500 miljonit dollarit kuni miljard dollarit, vahendas Reuters. Juba eelmise aasta märtsis hindas Ford, et kui tuleb karm Brexit – see tähendab, mitte päris ilma leppeta –, siis läheks see neile aastas maksma miljon eurot.
Fordi finantsjuht Bob Shanks ütles eelmisel nädalal, et ilma leppeta Brexit on katastroofiliste tagajärgedega. Eile rääkis ta ajakirjanikele, et Ford paneb end juba valmis. „Loodame, et leppeta Brexitit ei tule, kuid sellele ei saa lootma jääda.“
Fordi aktsia kaupleb New Yorgi börsil 8,6 dollaril, aastaga on ettevõtte aktsia kukkunud üle 20 protsendi.
Ford on Suurbritannia kõige menukam automüüja. Neil on Suurbritannias kaks tehast ja tegemist on ettevõtte jaoks suuruselt kolmanda turuga. Jaanuari alguses teatas Euroopas 53 000 inimesele tööd andev Ford, et kasumlikkuse parandamiseks piirkonnas on neil kavas kaotada tuhandeid töökohti ja sulgeda mõned tehased. Suurbritannias on autotootja palgal 13 000 inimest.
Autofirmad ja teisedki tootjad,
näiteks Airbus, on võtnud viimastel päevadel tuliselt sõna, öeldes, et ilma leppeta Brexit on väga kahjulik, sest tekitab suuri tõrkeid tarneahelas, ähvardab kaotada töökohti ja tekitada kõrged tollimaksud.
Suurbritannia peaks Euroopa Liidust lahkuma 63 päeva pärast ja peaminister Theresa May ei ole veel saanud parlamendis lahkumisleppele toetust.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Ühendkuningriigi majapidamiste majanduslik väljavaade 2019. aastal tundub tume, kuna Brexit võib panna töökohtade turvalisuse löögi alla, samas leevendab lähiaja muresid madalam inflatsioon ja kinnisvarahinnad kiratsevad, kirjutab Reuters.
Veokite üle La Manche'i väina sõidu järjekord võib venida üle saja kilomeetri pikkuseks, kui Suurbritannia ja ELi piiril hakkab kehtima täielik piirikontroll, leiab DSV tegevjuht.
Aasta esimeses saates võtame luubi alla tormilised sündmused globaalses autoäris: miks pandi Renault Grupi tegevjuht Carlos Ghost Jaapanis trellide taha, mida toob autotöösturitele kaasa Brexit, milliseks kujunes 2018. aasta Euroopa autoturul.
Ettevõtet ostes ja müües sõlmitakse siduv hinnakokkulepe alles üsna lõpus, kui on hinnatud firma väärtus ja tehtud hoolsusaudit ehk due diligence raport. Teinekord võib sellest selguda, et miljoniga kasumis ettevõte on hoopiski miljoniga kahjumis, räägiti saates.