• OMX Baltic−0,41%301,31
  • OMX Riga0,36%879,88
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,83%1 171,07
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,04%8 659,37
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • OMX Baltic−0,41%301,31
  • OMX Riga0,36%879,88
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,83%1 171,07
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,04%8 659,37
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • 25.01.19, 09:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ford võib Brexitiga kaotada miljardi

Kui Suurbritannia lahkub Euroopa Liidust ilma leppeta, võib see tähendada Fordile kuni miljardi dollari suurust kaotust, teatas ettevõte.
Fordi tehas.
  • Fordi tehas. Foto: EPA
Fordi juhtkond on kokku arvutanud, et sellised mõjurid nagu tollid või nõrgem nael võivad neile tähendada kaotust vahemikus 500 miljonit dollarit kuni miljard dollarit, vahendas Reuters. Juba eelmise aasta märtsis hindas Ford, et kui tuleb karm Brexit – see tähendab, mitte päris ilma leppeta –, siis läheks see neile aastas maksma miljon eurot.
Fordi finantsjuht Bob Shanks ütles eelmisel nädalal, et ilma leppeta Brexit on katastroofiliste tagajärgedega. Eile rääkis ta ajakirjanikele, et Ford paneb end juba valmis. „Loodame, et leppeta Brexitit ei tule, kuid sellele ei saa lootma jääda.“
Fordi aktsia kaupleb New Yorgi börsil 8,6 dollaril, aastaga on ettevõtte aktsia kukkunud üle 20 protsendi.
Ford on Suurbritannia kõige menukam automüüja. Neil on Suurbritannias kaks tehast ja tegemist on ettevõtte jaoks suuruselt kolmanda turuga. Jaanuari alguses teatas Euroopas 53 000 inimesele tööd andev Ford, et kasumlikkuse parandamiseks piirkonnas on neil kavas kaotada tuhandeid töökohti ja sulgeda mõned tehased. Suurbritannias on autotootja palgal 13 000 inimest.
Autofirmad ja teisedki tootjad, näiteks Airbus, on võtnud viimastel päevadel tuliselt sõna, öeldes, et ilma leppeta Brexit on väga kahjulik, sest tekitab suuri tõrkeid tarneahelas, ähvardab kaotada töökohti ja tekitada kõrged tollimaksud.
Suurbritannia peaks Euroopa Liidust lahkuma 63 päeva pärast ja peaminister Theresa May ei ole veel saanud parlamendis lahkumisleppele toetust.

Seotud lood

Börsiuudised
  • 21.01.19, 17:43
Briti kinnisvara ostmiseks on hea aeg
Ühendkuningriigi majapidamiste majanduslik väljavaade 2019. aastal tundub tume, kuna Brexit võib panna töökohtade turvalisuse löögi alla, samas leevendab lähiaja muresid madalam inflatsioon ja kinnisvarahinnad kiratsevad, kirjutab Reuters.
Uudised
  • 16.01.19, 14:57
Leppeta Brexit: veokite saba venib hiigelpikaks
Veokite üle La Manche'i väina sõidu järjekord võib venida üle saja kilomeetri pikkuseks, kui Suurbritannia ja ELi piiril hakkab kehtima täielik piirikontroll, leiab DSV tegevjuht.
Saated
  • 23.01.19, 14:29
Sündmused, mis raputavad maailma autotööstust
Aasta esimeses saates võtame luubi alla tormilised sündmused globaalses autoäris: miks pandi Renault Grupi tegevjuht Carlos Ghost Jaapanis trellide taha, mida toob autotöösturitele kaasa Brexit, milliseks kujunes 2018. aasta Euroopa autoturul.
  • ST
Sisuturundus
  • 19.02.25, 11:58
Mihkel Nestor: Eesti energeetikas konkurentsieelist pole ja on küsitav, kas see kunagi tuleb
Odav elekter ja tootmisvõimsuste suurendamine on kujunenud justkui Eesti Nokia leidmiseks. Majandusanalüütik Mihkel Nestor ja AVH Grupi tegevjuht ning endine Enefit Greeni finantsjuht Veiko Räim arutlevad, milline on selle Nokia mõju majandusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele