Mitmed Prantsusmaa suurfirmad, näiteks L’Oreal, LVMH ja Kering, teatasid, et soovivad Pariisis asuva Notre Dame katedraali taastamiseks raha annetada. Nendega liitus täna õhtul ka USA tehnoloogifirma Apple, vahendab CNBC.
- Notre Dame'i katedraal Pariisis. Foto: Shutterstock
Katedraali tabas esmaspäeva õhtul tõsine põleng, mis hävitas suure osa ehitisest. Luksuskaupade tootjas Keringis enamusosalust omav Francois-Henri Pinault ütles, et soovib katedraali taastamiseks annetada 100 miljonit eurot. Teise luksuskaupade tootja LVMH juhatuse esimees Bernard Arnault plaanib ehitise taastamiseks annetada 200 miljonit eurot.
Keringi alla kuuluvad Gucci, Saint Laurent ja Alexander McQueeni brändid. LVMH brändide hulka kuuluvad Louis Vuitton, Christian Dior ja Moet & Chandon šampanja.
“See tragöödia puudutab kõiki Prantsusmaa inimesi, eriti neid, kellele on vaimsed väärtused tähtsad. Sellise tragöödia järel soovivad kõik anda meie pärimuse juveelile võimalikult kiiresti elu tagasi,” ütles Keringi omanik Pinault.
Kosmeetikafirma L’Oreal, mille suurimaks aktsionäriks on Bettencourt Meyersi perekond, annetavad Reutersi andmetel Notre Dame’i taastamiseks 200 miljonit eurot.
Prantsusmaa energiafirma Total panustab projekti samuti 100 miljonit eurot, ütles ettevõtte tegevjuht Patrick Pouyanne teisipäeval.
Apple’i tegevjuht Tim Cook kirjutas Twitteris, et ettevõttel on Notre Dame’i tragöödia pärast väga kahju ning selle taastamiseks plaanib Apple ka raha annetada. Täpset summat ettevõte aga välja ei toonud.
Seotud lood
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”