Esimeses kvartalis teenis Tesla 702,1 miljonit dollarit kahjumit ehk -4,10 dollarit aktsia kohta, mis oli 7 miljonit väiksem kui aasta varem samas kvartalis.
- Tesla plaanib lahendada logistikaküsimused ja prognoosib edaspidiseks positiivsemaid tulemusi. Foto: Reuters/Scanpix
Kahjumis sisaldus 188 miljoni dollari ulatuses ühekordseid kulusid. Hoolimata sellest, et märtsis pidi Tesla lunastama 920 miljoni dollari väärtuses võlakirju, oli Tesla rahaline seis kvartali lõpuks oli siiski 2 miljardi dollariga plussis. Ettevõtte juht Elon Musk sõnas tulemusi kommenteerides, et tõenäoliselt võib ettevõte laienemiseks kaasata uut kapitali, kuid mingeid börsilt lahkumise plaane enam ei peeta – see rong on juba läinud.
Tesla tulevase edu võtit nägi Musk Model 3 sedaani tootmises, mille tarneid prognoosis ta 2019. aastal 360 000–400 000 ühikut. Musk veenis investoreid, et Model 3 järele on endiselt "hullumeelselt suur" nõudmine ja marginaal küündib 20%ni. Nende masstootmiseks praegu ehitatav tehas võib 4. kvartalis jõuda prognoositud tootmismahuni, lubas Musk.
Ka teises kvartalis on Teslalt oodata kahjumit, kuid kolmandaks kvartaliks ennustas Tesla taas kasumisse jõudmist. Suurimate probleemidena näeb ettevõte praegu globaalsetele turgudele autode tarnimise logistikat.
Investorite mured on peamiselt seotud ettevõtte jätkusuutlikkusega, kuna konkurents elektriautode tootmises järjest kasvab ja paljud peavad aktsiat praegu ülehinnatuks.
Aktsia hind uudise peale USA börside järelturul oluliselt ei langenud, kuna kahjum oli ette teada. Tesla aktsia maksab praegu 258 dollarit ja aasta algusest on aktsia hind 22% langenud.
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.