Reede hilisõhtul juhtunud õnnetus Alaska Airlinesi lennukiga ja sellele järgnenud sama tüüpi lennukite lennukeeld viis täna börsil langema Boeingi aktsia, kergitades samas rivaali Airbusi.
USA lennuturvalisuse ameti NTSB spetsialistid uurivad õnnetuslennukit. Foto: NTSB
Reedel õhtul Portlandist Oregoni osariigis startinud Boeing 737 Max 9 tüüpi lennukil vähenes 20 minutit pärast starti õhurõhk salongis ja lennuk tegi samale lennuväljale hädamaandumise. Õhurõhu vähenemise põhjustas luugi ära tulek tagavaraväljapääsu avause eest. Osadel Max 9-tel, kus istmeid tihedamalt, on ses kohas väljapääs; teistel on samas paigas väljapääsu koht, mida katab luuk. Seesama luuk kukkus lennuki küljest seni tuvastamata põhjusel ära, jättes keresse suure augu. Lennukimeeskonnal õnnestus lennuk taas maandada ja õnnetuses keegi kannatada ei saanud.
Lõhe Ameerika viie suurima ettevõtte ja kõigi teiste vahel laieneb hoogsalt, kuid S&P 500 edetabeli ülejäänud 50 parima hulgas on samuti käesoleval aastal liikumised olnud viimase 10 aasta kõrgeimal tasemel, vahendas Yahoo Finance.
Esmaspäeval lõpetasid inflatsiooni pärast pabistavatel USA aktsiaturgudel punases nii S&P 500 kui ka Nasdaqi liitindeks; vaid Dow indeksil aitas plussi tõusta Boeingi suur lennukite tellimus.
Vana investorite nali kõlab, et miljonäriks saamiseks on kindel tee: olla miljardär ja investeerida mõnda lennuliini. Selles naljas on omajagu tõtt, sest lennuaktsiate investorite käsi on tõesti tihti väga halvasti käinud. Kuid on erandeid.
Majanduses ja ka kinnisvaraturul on sügisel toimunud mõned muudatused, üheks neist euribori langus. Bigbanki ettevõtete panganduse üksuse juht Aimar Roosalu kinnitas, et kinnisvaraturul on märgata elavnemist – suuresti just järelturu korterite osas.