Volkswagen tahab kulutuste kärpimiseks teha ettevõtte ajaloos pretsedenditu sammu: sulgeda ühe kooste- ja ühe sõlmedetehase Saksamaal.
- Volkswageni mudeli id3 koosteliin Zwickaus. Foto: Volkswagen
1988. aastal sulges Volkswagen tehase Westmorelandis USAs, kuid Saksamaal pole ettevõte oma ajaloo vältel ühtki käitist sulgenud, vaid pigem neid lisanud. Lisaks peamisele tehasele Wolfsburgis on VW-l praegu koostetehased Osnabrückis, Emdenis, Zwickaus, Dresdenis ja Chemnitzis ning sõlmede tootmise tehased Hannoveris, Braunschweigis, Salzgitteris ja Kasselis.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Juuli lõpus kirjutasin autoaktsiatest, võttes ette põhiliselt Põhja-Ameerika ning Euroopa turud. Nüüdseks olen vaatevälja kitsendanud Saksa autotööstusele, veelgi täpsemalt kaalun, kas tasub portfelli laiendada Volkswageni võrra.
Hiina subsideeritud elektriautode invasioon Põhja-Ameerika ja Euroopa turgudel on lühisesse ajanud nende turgude suurte tootjate kasumlikkuse. Ja kergendust niipea ei paista.
Saksamaa autotööstus Volkswagen võib sulgeda Audisid tootva tehase Brüsselis, kuna kontsern näeb kõrge kvaliteediga elektriautode nõudluse järsku vähenemist.
Ettevõtet ostes ja müües sõlmitakse siduv hinnakokkulepe alles üsna lõpus, kui on hinnatud firma väärtus ja tehtud hoolsusaudit ehk due diligence raport. Teinekord võib sellest selguda, et miljoniga kasumis ettevõte on hoopiski miljoniga kahjumis, räägiti saates.