Hiina subsideeritud elektriautode invasioon Põhja-Ameerika ja Euroopa turgudel on lühisesse ajanud nende turgude suurte tootjate kasumlikkuse. Ja kergendust niipea ei paista.
- Hiinas toodetud elektriautod pakuvad Euroopa ja USA omadele tõsist konkurentsi, see on viinud nii mitmeidki aktsiaid langusesse. Foto: Reuters/Scanpix
Eelmisel kolmapäeval asus Fordi tegevjuht Jim Farley analüütikutele oma juhitud ettevõtte kvartalitulemusi tuvustama. Ta lootis rääkida sellest, kuidas Ford on asunud arendama soodsa hinnaga elektriautosid, samuti professionaalidele mõeldud autodele arendatud tarkvarast. Positiivsetest uudistest. Aga ei saanud, sest analüütikute küsimused nügisid teda kogu aeg vastama, kuidas ikkagi juhtus, et Fordi tulemused sedavõrd kehvad olid.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Prognoositust kehvemate majandustulemuste peale börsil taanduvate autotootjate aktsiate rivi sai täna täiendust, kui Pariisis asusid võidu langema Renault ja Stellantis.
Euroopa Liit kehtestab Hiina elektriautodele juulist täiendava tollimaksu, mis suurema osa tootjate puhul küündib 38,1 protsendini auto hinnast.
“Peaksime igapäevaselt kasutatavaid asju paremini hoidma,” räägib saates “Juhtides tulevikku” tehnikaringlust korraldava Green Dice asutaja ja juht Argo Alaniit. “Elektroonikaseadmete tootmine on selline, mida ei lubataks enam Euroopas teha – keskkonnanõuded on meeletud ja me ei taluks näiteks elementide kaevandamist, see on ränk töö.“