Analüüs: milline Funderbeami ettevõte paistab soodsaim
Funderbeamis toimetades ei pruugi parim valuatsioon tähendada tingimata head investeeringut ja platvormil kaubeldav väike osa ei pruugi anda tervikpilti.
Puhtalt valuatsiooni järgi järgmisi võitjaid otsida ei tasu. Foto: Anti Veermaa
Sain mõni aeg tagasi lugejalt kirja, milles uuris Funderbeamis kaupleva Beliefi kohta. Lugeja küsis, kas tõesti on tegemist platvormi parima valuatsiooniga ettevõttega, nagu seda on talle väidetud. Seega ülevaate saamiseks võtsin ette kõigi ettevõtete osakud ja panin need ritta turuväärtuse järgi. Sellele lisaks vaatasin läbi ettevõtte müügitulu, mille järgi arvutasin ka hinna ja käibe suhtarvu – see näitaks, kui palju on investor nõus maksma ettevõtte müügitulu eest.
Iduinvestor Madis Müüri hinnangul on Promoty jätkuvalt atraktiivne ettevõte, vaatamata sellele, et selle osaku hind hakkas pärast teist sündikaati Funderbeamis kiiresti odavnema.
Hiljuti Funderbeamis kampaania teinud Barkingu investorite hulgas on mitmed avaldanud nördimust, et varasematele investoritele ei ole pakutud sarnaseid võimalusi privaatvoorus osalenud investoritega.
Barkingu järjekorras teine rahastuskampaania Funderbeami platvormil tõstatas minu jaoks olulise küsimuse ning tegi selgeks, et platvormil kauplevate osakute hind järgnevate rahakaasamiste puhul ei pruugi liiga palju rolli mängida.
"Investeerimisideede universumi" saates teeme juttu autodest ja autodesse investeerimisest. Kas eksklusiivse auto ostmine on kulu või investeering? Milliseid mudeleid valida, kui soovida, et nende väärtus aja jooksul tõuseks?