Enne lennukitootjasse investeerimist tuleks logisevad kruvid kinni keerata
Vaatasin üle hiljuti lahtiste kruvide tõttu langenud Boeingu aktsia ja otsustasin, et praegu on veel liiga vara seda osta – probleemid on sügavamal ja langus ilmselt veel jätkub.
Praegune lennukeeld pole lennukile 737 MAX esimene. 2018. ja 2019. aastal toimus kaks ohvrirohket õnnetust, misjärel kõik 737 MAXi mudelid said 20 kuu pikkuse lennukeelu. Foto: Reuters/Scanpix
Boeing on aasta algusest NYSE börsil odavnenud üle 20% ja ainuüksi eile kukkus see 7,89%. Selline kukkumine muidugi tekitab mõtte, kas aktsiale võiks läheneda ostukoht, sest see on äkki liiga alla müüdud.
Reede hilisõhtul juhtunud õnnetus Alaska Airlinesi lennukiga ja sellele järgnenud sama tüüpi lennukite lennukeeld viis täna börsil langema Boeingi aktsia, kergitades samas rivaali Airbusi.
USA aktsiaindeksid lõpetasid teisipäeva madalamal, kuna investorid jätkasid intressimäärade teekonna jälgimist pärast suurpankade tulemustega alanud kasinat tulu hooaja algust.
Vana investorite nali kõlab, et miljonäriks saamiseks on kindel tee: olla miljardär ja investeerida mõnda lennuliini. Selles naljas on omajagu tõtt, sest lennuaktsiate investorite käsi on tõesti tihti väga halvasti käinud. Kuid on erandeid.
Rail Balticu Ülemiste terminali ehitustööd käivad: mitmed töövõtjad on juba kaasatud ja õige pea kuulutatakse välja veel neli hanget. Peagi alustatakse jalakäijate rõõmuks ka T1st Ülemiste Keskuseni viiva tunneli ehitamisega.