Neljarajaliste põhimaanteede sotsiaalmajanduslik mõju oleks Eesti majandusele suur ning sellele on olemas ka otsustajate ja eliidi toetus, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Äripäeva arvamusliidrite küsitlus kinnitab meie veendumust, et poliitikud on valimistest valimisteni kulutanud riigi suurimate maanteede väljaehitamise asjus asjatult aega, ja seeläbi tegelikult ka raha. Selmet otsida võimalusi, kuidas ühendusi rahastada ja välja ehitada, on agaralt otsitud põhjendusi, miks ja kuidas ei saa.
Seotud lood
Küpsemas on nõiaring, kus kodumaist pensionisammast lammutatakse ajal, mil on vaja finantseerida suuri taristuprojekte, mille rahastamiseks kaasatakse siis välisinvestoreid, kes viivad teenitava kasumi Eestist välja, arvab SEB Eesti juht Allan Parik.
PPP-versiooni läbikalkuleerimist ja -analüüsimist taristuobjektide puhul välistama kindlasti ei peaks, kirjutab Tallink Grupi juht Paavo Nõgene.
Möga, et meil polegi neljarajalisi põhimagistraale vaja, ei kannata kriitikat ei majandusarengu ega ühtlasema regionaalarengu huvidest lähtuvalt, kirjutab ettevõtja ja vaatleja Raivo Vare.
Rahandusminister Martin Helme idee rahastada suuri taristuprojekte erakapitali ja riigi koostöös pole halb, oluline on ausus ja läbipaistvus ja Helme suudaks selle tagada, kirjutab Eesti Keskkonnateenuste juhatuse esimees Argo Luude.
Kui ettevõtted soovivad laieneda välisturgudele, on Balti riigid sageli nende esimene valik. Naaberriikides tegutsemine pakub palju võimalusi, kuid toob kaasa ka mitmesuguseid probleeme. Kuigi Balti riikidel on sarnane kultuuriline ja ajalooline taust, takistavad Leedu, Läti ja Eesti vahelised õiguslikud ja maksualased erinevused sageli ettevõtete kasvu. Need väljakutsed ei ole siiski ületamatud.