EMT ja Elioni ärikliendid ei pea enam kunagi internetita olema. Alates 10. detsembrist tuli turule EMT ja Elioni ühisteenus, millega kaabelvõrgu rikete korral saavad ettevõtte kliendid kasutada tasuta mobiilset internetti. Esialgu pakutakse teenust äriklientidele, kes kasutavad nii EMT mobiilside teenust kui ka Elioni Ärikliendi interneti teenust.
- Foto: TeliaSonera pildipank
Eesti Telekomi ärikliendiüksuse juht, Tarmo Kärsna: “Vajadus teenuse järele oli ilmselge. Kaabelvõrgu rikkeid ikka juhtub ja oluline on, et töö sel ajal seisma ei jääks ja saaks kasutada mobiilset internetti. Tänu sellele, et EMT ja Elion haldavad nii kaabelside- kui ka mobiilivõrku, on üksteist täiustavate teenuste pakkumine võimalik. Klientidele, kes mobiiliteenustest kasutavad vaid kõneside teenust, on mobiilse interneti kasutamine kaabelvõrgu rikke korral ainukeseks võimaluseks jätkata tavapärast äritegevust. Tasuta andmeside perioodil on mobiilse interneti kiirus maksimaalne (ka siis kui kasutajal on tellitud kiirusepiiranguga pakett), sest nii on tagatud kasutajale parim asendusühendus.“
Kuidas teenus toimib?
Kui on näha, et kaabli teel leviv internetiteenus on katkenud, tuleb helistada Elioni ja EMT klienditeenindusse numbril 123, teavitada rikkest ning tellida ajutine mobiilse interneti teenus. Kui ajutine mobiilse interneti teenus on aktiveeritud, saab kasutaja selle kohta SMS-i oma mobiilile. Samuti saab ta juhendi, kuidas mobiilne internet oma seadmetes sisse lülitada. Teenuse kasutamiseks on vajalik nutitelefon, mis mobiilse interneti kasutamisel tekitab hotspoti aktiveerimisega lokaalse Wifi võrgu. Kui internetti vastuvõtval arvutil Wifi võimekust ei ole, siis saab internetti jagada ka USB kaabliga.
Pärast kaabelside internetiühenduse taastumist, saab kasutaja oma mobiilile SMS-i teavitusega mobiilse interneti deaktiveerimisest. Rikke ajal kasutatud internet ei lähe kasutaja poolt tellitud numbri interneti mahu sisse ning seda kajastatakse kuu lõpus arvel eraldi real.
Esialgu pakutakse teenust vaid äriklientidele, kuid teenuse arendamisega tegeletakse ning kui on näha, et EMT ja Elioni ärikliendid võtavad selle hästi vastu, siis kaalutakse teenuse laiendamist ka eraklientidele. Samuti tehakse arendusi selleks, et teenus aktiveeruks kaabelside rikke korral automaatselt.
EMT ja Elioni poolt pakutav mobiilse interneti teenus kaabelside rikete korral on Eestis ainulaadne.
Autor: Ingrid Piirsalu
Seotud lood
Telia Eesti eelkäijad on IT-turul tegutsenud sisuliselt uue Eesti aja algusest. Aastatega on kogutud palju teadmisi ning tekkinud selge ülevaade klientide soovidest. Üks aina kasvavaid trende on IT-teenuste ja -taristu sisseostmine.
Telia Eestil on videokonverentsiteenuse pakkumise ja kasutamise alal kogemusi alates 1996. aastast. Telial on üle Eesti umbes 30 videoruumi, kus saab suhelda kolleegide ja koostööpartneritega. Sellest, kui palju on videokonverentsilahenduses 20 aasta jooksul muutunud, kirjutab Marko Laurits, videokonverentsi tootehaldur.
Telia Eesti pakub arvuteid kõige sinna juurde kuuluvaga rendiks. Miks seda teenust kasutada, sellest räägib Telia Eesti ärivaldkonna juht Tarmo Kärsna ning kasutajakogemust jagab Amservi IT-juht Mehis Kütt.
Ehitusettevõtte TREV-2 tegevusvaldkonnas armu ei anta – edukamad on need, kes suudavad IT ja tehnoloogia äri kasuks tööle panna. Nii on nad valinud teadlikult suuna, et mõned teenused tuleb sisse osta, et ise keskenduda arendamisele ja planeerimisele.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.