Eesti teatripubliku üheks meelisteemaks on viimastel aastatel olnud pangandus. Pangandusteemalisi tükke on lavastanud Hendrik Toompere juunior, kelle sõnul on „Lehman brothersi“ järjekord mitu aastat pikk ning „Rahamaale“ otsitakse uusi aegu.
Saates „Läbilöök“ rääkisime Toompere juunioriga, miks paeluvad publikut finantsteemad ja mida on ta lavastades ise majanduse ja ettevõtluse kohta teada saanud.
Draamateatri kunstilise juhi ametit kandev Toompere juunior nentis, et suuri majandusteadmisi tal ei ole. Ühtlasi tunneb ta rõõmu, et tal pole ka suuri rahasid.
“Lehman Brothersi panga lõpu alguseks võib pidada, kui raha hakati teenima raha pärast, kui raha ise muutus kinnisideeks, narkootikumiks,“ selgitas Toompere juunior.
Sama motiiv kordus Toompere juuniori teatel ka Eestit puudutavas lavastuses „Rahamaa“.
„Need rahad, mis on inimestel on absurdsed, sellega võiksid nad rahulikult elu lõpuni elada,“ rääkis lavastaja ja lisas, et hasartne rahateenimine on tema hinnangul võrreldav muude sõltuvustega.
Saates räägime populaarsete lavastuste edust ja mõjust, teatripiletite hindadest ja kahjumlikust „Rahamaast“. Teemaks tuleb ka, mis suunda on võtmas Draamateater ning mis sündmusest võiks sündida järgmine finantslavastus.
Saatejuht on Eget Velleste.
Pildil Hendrik Toompere juunior, autor Sander Ilvest/Postimees/Scanpix
Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.