Kuidas tollid äri mõjutavad, see hakkab nüüd klientide ja tarnijate kaudu järjest selgeks saama, ütlesid saates “Kuum tool” IT-ettevõtte Helmes partner Deniss Ojastu ning valgustitootja Glamoxi juht Virve Jõgeva. Selge on aga see, et juhid peavad praegu muutuma.
“Tippjuhid, kes varem olid rohkem strateegiliste otsuste tegijad ja strateegia kavandajad, tipptasemel suunanäitajad, peavad nüüd päris palju minema ka operatiivtasandile ja seda sellepärast, et tuleb ootamatult palju mingeid juhtumisi ja otsustada tuleb kiiresti,“ ütles Virve Jõgeva. ”Otsuse mittetegemine on palju ohtlikum ja eksimises ei ole midagi halba.“
Jõgeva ütles, et enne tolle kaalusid nad USA turule sobiva valgusti tootmise liigutada Kanada üksusesse, aga nüüd on see plaan kahtluse all. “Enam ei oskagi aru saada, kes on suurem vaenlane ja kelle vahel – kas Kanada ja USA või Euroopa ja USA,” ütles Jõgeva.
Eksportivale tarkvaraarendusfirmale Helmes võivad tollid tuua hoopis uusi ärivõimalusi. Näiteks kui logistikafirmal tekib kartus, et konteinerid jäävad kuskil seisma, saab Helmes teha süsteemi ringi. "Paneme tehisintellekti tööle ja siis on vähem tühjasid konteinereid," tõi Ojastu ühe näite. Päriselt veel kaubandussõja mõju tema hinnangul ette näha ei saa, selleks kulub veel kuid.
Saates “Kuum tool” räägime Helmese ja Glamoxi juhtidega lähitulevikust ja ebakindlal ajal äri juhtimisest. Küsime, kuidas tajuvad parima juhi konkursile nomineeritud juhid palgasurvet, mida tehakse efektiivsuse otsimiseks ja mis on nende töölaual hetkel kõige tähtsam. Saadet juhib Mai Kroonmäe.
Fotol Virve Jõgeva ja Deniss Ojastu.
Fotod: Liis Treimann, erakogu.
Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.