Sotsiaalselt vastutustundliku ettevõtluse ja rohepöörde suurim mure on ilustamine, kus ettevõtted kasutavad pealtnäha rohelisi sõnumeid ära tähelepanu saamiseks, rääkis saates "Cleantech" ettevõtte Comodule juht ja asutaja Kristjan Maruste. See toob aga kaasa rohepesu vohamise.
- Comodule'i asutaja Kristjan Maruste. Foto: Liis Treimann
"Niikaua kui ettevõte teeb rohe- või sotsiaalmajanduslikke tegevusi ainult läbi turundusosakonna eesmärgiga saada endale rohkem kliente ja paremat imagot, nii kaua ei ole see siiras. Hetkest, mil ettevõte on valmis kas või lühiajaliselt käibes kaotama, et teha neid asju, siis algab siirus," rääkis Maruste.
Ettevõtete jätkusuutlikkus ja võimekus aru saada oma tegevuse mõjudest muutub olulisemaks iga aastaga. Selle jaoks on olemas ESG ehk keskkonna, inimeste heaolu ja juhtimise mõõdikud, mida aina rohkem ettevõtteid on oma tegevuses järgima hakanud.
Mis on ESG mõõdikud ja mis kasu neist on? Kuidas peaks ennast hindama finantsasutus ja kuidas tootmisettevõte? Kuidas saada aru, mis on üldse mõistlik mõõdik ja mis lihtsalt rohepesu?
Neid teemasid lahkame Äripäeva raadio rohetehnoloogia saates "Cleantech". Külas on LHV panga ESG valdkonna juht Ragne Maasel ning Eesti elektritõukerataste ettevõtte Comodule juht ja asutaja Kristjan Maruste. Saatejuht on Mart Valner.
Kuula saadet siit:
Jätkusuutlik investeerimine: kuidas näha läbi turundustrikkidest ja rohepesust?
Saadet toetavad Sunly OÜ ja MTÜ Cleantech ForEst.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.