"Investor Toomase tunnis" rääkisid börsitoimetuse liikmed lähemalt, kuhu nemad on oma raha Tallinna börsi IPO-buumi käigus pannud. Lisaks vaadati üle, miks pooled positsioonid novembris miinusesse jäid.
- Börsitoimetus võtab kokku Toomase portfelli novembri ning usub, et ligi 10 000 eurot viinud positsioon tõuseb uuesti suuremast langusest. Foto: Andras Kralla
Äripäeva börsitoimetuse ajakirjanikud Anu Lill, Jana Saarkoppel, Simo Sepp ja Jaan Martin Raik võtsid "Investor Toomase tunnis" kokku Toomase möödunud kuu ning arutlesid portfelli suurimate võitjate ja kaotajate üle. Suurimat tõusu näitasid jätkuvalt USA tehnoloogiagigandid ning tõusjate hulka olid sattunud ka värsked Tallinna börsi liikmed Enefit Green ja Hepsor. Üllatuseks viis ligi 10 000 eurot Toomase portfellist Lerøy Seafood, mille kohta börsitoimetus küll usub, et kala suur nõudlus taastab aktsia.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Novembrikuu numbreid kokku lüües pidin nentima, et kuuga oli portfell lihtsalt paigal seisnud, kuid lähemalt sisse vaadates tuli kerge kananahk peale.
Läinud nädalal raporteeris oma kolmanda kvartali tulemused Lerøy Seafood. Mitme näitaja poolest oli kvartal Norra kalatootjale rekordiline, kuid aktsia hind kukkus tulemuste peale üsna järsult, sest oodatud kasumlikkus jäi tulemata. Siiski olen käesoelval aastal teeninud pea 7000 eurot kasumit aktsia tõusust.
Kuigi hiljuti otsustasin kinnisvarafirma Hepsor aktsiaid mitte märkida, kuna pidasin hinda põhjendamatult kõrgeks, otsustasin nüüd ikkagi aktsiaid veidi oma portfelli soetada. Miks? Kohe selgitan.
Mõned lugejad on olnud minu suhtes kriitilised, et ma ei ole oma portfelli piisavalt iduinvesteeringuid lisanud. Olen neid alati aga rahustanud, et suurt ja kiiret kasvu saab ka börsilt. Nüüd tundub, et pean oma investeerimisplaani hakkama ümber mõtlema, sest ettevõtteid, mida mina lahterdaks idudeks, on hakanud tagaukse kaudu ka börsile hiilima ning First Northile sihtiv Hagen Bikes just selline on.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.