Autoralli esimesi staare Uno Aava on kiiresti sõites aeglaselt vananenud
Seekordse autosaate külaline on 20. sajandi Eesti parim rallisõitja Uno Aava, kes on elanud pika ja äärmiselt põneva elu ning vuhib praegu, 93aastasena raamatuid kirjutada.
Uno Aava mõned aastad tagasi Audrus Mannergute Mõõduvõtu nimelisel ringrajaüritusel, kus ta sõitis kolm ringi Moskvitšiga, millega osales 1999. aastal ka Soomes Jyväskylä veteranide rallil. Foto: Mannergute Mõõduvõtt
70 aastat tagasi mootorispordiga alustanud Aava oli terves Nõukogude Liidus üks rallisõidu pioneere ja esimesi staare. Moskvitšil võisteldes läbis ta 16 000 km pika London–Sydney maratonralli ning võttis kuulsal Jyväskylä rallil klassivõidu. Lisaks oli Aava legendaarse Estonia vormelivabriku sünni juures ning elas neli aastat Nigeerias ja hiljem Ungaris. Nooruses omandas hilisem rallimees aga sootuks lennukipiloodi paberid.
Kõigist neist seiklustes tuleb saates juttu. Uno Aavat intervjueerib Karl-Eduard Salumäe.
Kuula saadet siit:
Autoralli esimesi staare Uno Aava on kiiresti sõites aeglaselt vananenud
Raido Rüütel teadis väiksest peale, et temast peab saama samasugune rallimees nagu tema kuulus isa Hans. ENSV tingimustes läks aga isegi Hans Rüütli pojal võidusõidumaailma sisse pääsemiseks vaja kummalist ja lõbusat juhust, mis istutas ta Estonia vormeli rooli. Ja ega edasigi lihtne polnud.
Kas teadsite, et Eesti on tootnud suurusjärkude võrra rohkem vormeleid kui Ferrari? Aga seda, et juba 1970. aastal valmis Tallinnas hübriidauto lootusega hakata selliseid siinmail tootma?
Kui te arvate, et Eesti läbi aegade üks edukamaid rallisõitjaid Urmo Aava riputas aastate eest kiivri varna seetõttu, et masu ajal kuivasid sponsorrahad kokku, siis te eksite. Ent sportlasteele joone alla tõmbamine viis ta veelgi suurema saavutuse ja Aava enda hinnangul koguni elutööni: autoralli maailmameistrivõistluste kalendrisse murdnud Rally Estonia korraldamiseni.
Võiks arvata, et imetlus autode vastu on süütu ega saa kellelegi ette jääda, kuid seekordne „Autojuttude“ saade räägib mehest, kes pidi paarikümne aasta jooksul arvestama, et tema autoarmastus võib talle tuua sekeldusi võimudega.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.