Eramaja projekteerimisel tehtav suurim viga on projektiga kiirustamine, toovad spetsialistid välja saates "Eramaja ehitus", mis sel korral keskendub just hoone projekteerimisele.
- Äripäeva raadio sarjas "Eramaja ehitus" võetakse luubi alla eramaja valmimisega seotud teemad. Värskes saates tuleb juttu hoone projekteerimisest. Foto: Scanpix/Panthermedia
Millised on suurimad vead eramaja projekteerimisel ja kuidas tehakse kiirustamisega iseendale karuteene, räägivad saates projekteerimisettevõtte Haustec asutajad Sven Allik ja Rasmus Kuusemets.
Lisaks tuleb saates juttu sellest, millised majad on hetkel moes, mida arvestada krundi valikul ja miks ei tasu alahinnata abiruume. Saatejuht on Hando Sinisalu.
Eramaja projekteerimisel ei maksa kiirustada
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Selleks, et ei kannataks kardina või muu aknakatte disain, kasutajamugavus ega ka funktsionaalsus, on mõistlik selle tehnilisele lahendusele mõelda juba ruumi planeerides, mitte siis, kui hoone on valmis, selgub aknakatetele keskenduvast saatest "Eramaja ehitus".
Keskmine börsihind on olnud umbes 300 euro juures megavatt-tunni kohta. Kes liita-lahutada oskab, näeb, et see tasub väga kiirelt ära, rääkisid päikesepaneelide pakkuja Nord Solar spetsialistid Äripäeva raadios.
Valesti ehitatud või kehvas seisus katus tähendab halvimal juhul soojakadu isegi kuni 40 protsenti, ütles saates "Eramaja ehitus" teraskatuste tootja Ruukki katusetoodete ärivaldkonna juht Kristjan Õsso.
Millistel tingimustel saab aurusauna hoonesse projekteerida, milliseid ettevaatusabinõusid tasub järgida ning milline on sauna kasutamisega kaasnev energiakulu, selgub saatest "Eramaja ehitus", mis keskendub aurusauna projekteerimisele ja ehitamisele.
Rahvusvahelise veebipõhise maaklerfirma Freedom24 analüütikud on välja selgitanud kümme ettevõtet, mille börsile minek (IPO) saab olema alanud aastal finantsmaastiku keskmes. Nende seas on nii tehisintellekti uuendajaid, digitaalse turvalisuse liidreid kui ka kiirmoehiiglasi, lisaks ettevõtteid, mis püüavad positsioneerida ennast mõnedes võtmekategooriates ja meelitada ligi kõige tähelepanelikumaid investoreid.