Ütled "kadunud automark" ja eestlane mõtleb – Saab. Ent kõige kaduviku teed läinud autotootjate nimekiri on tohutult pikk ja põnev.
- Saabi embleem Foto: Reuters/Scanpix
Näiteks: president Konstantin Pätsile osteti omal ajal esindusautoks Ameerika limusiin, mille kvaliteet oli Cadillaci ja Lincolni omast kaugelt üle, võrreldav brittide Rolls Royce'iga, kuid mille nimi tuleb tänapäeval vähestele tuttav ette. Üht "peaaegu kadunud" Euroopa marki mäletatakse legendaarsete ralliautode järgi. Palju halvemini teatakse, et kuni 1960ndateni valmistas see äärmiselt elegantseid ning innovaatilisi neljarattalisi.
Lähemalt saab kuulata seekordsest "Autojuttude" saatest. Saatejuht Karl-Eduard Salumäe külaliseks on pikaaegne autoajakirjanik, praegu Laitse rallipargis töötav Tõnu Korrol.
Kas Saabist kah kuulda saab? Ikka saab.
Saab on kadunud markide maal kõike muud kui üksi
Seotud lood
Suurbritannial oli kunagi maailma üks võimsamaid autotööstusi, ent praeguseks pole sellest hiilgusest kuigi palju alles jäänud. Takkajärele süüdistatakse nii British Leylandi nimelist hiigeltootjat, ametiühinguid, nõrku juhte, majandust kui poliitikuid.
Eesti Vabariigi algusaastatel liikus siin sadakond sõiduautot, esimese iseseisvusperioodi lõpus juba üle kolme ja poole tuhande. Autostumist ei vedanud aga niivõrd mitte jõukas keskklass, vaid tehnikahuvilised, kes leidsid võimaluse üldist elatustaset arvestades hirmkallis neljarattaline soetada.
Legendaarne võidusõitja Jacky Ickx on öelnud, et Dakari kõrberalli tegi temast vähem halva inimese. Esimese eestlasena sellel katsumusel autoroolis osalenud Urvo Männama mõistab hästi, mida Ickx sellega silmas peab.
Kas teadsite, et Eesti on tootnud suurusjärkude võrra rohkem vormeleid kui Ferrari? Aga seda, et juba 1970. aastal valmis Tallinnas hübriidauto lootusega hakata selliseid siinmail tootma?
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.