• OMX Baltic0,03%289,45
  • OMX Riga−0,69%878,93
  • OMX Tallinn0,24%1 833,33
  • OMX Vilnius−0,18%1 138,27
  • S&P 5000,00%5 776,65
  • DOW 300,00%42 587,5
  • Nasdaq 0,46%18 271,86
  • FTSE 1000,3%8 690,02
  • Nikkei 2250,65%38 027,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,58
  • OMX Baltic0,03%289,45
  • OMX Riga−0,69%878,93
  • OMX Tallinn0,24%1 833,33
  • OMX Vilnius−0,18%1 138,27
  • S&P 5000,00%5 776,65
  • DOW 300,00%42 587,5
  • Nasdaq 0,46%18 271,86
  • FTSE 1000,3%8 690,02
  • Nikkei 2250,65%38 027,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,58
  • 08.06.23, 14:00

Autojutud: Ford muutis maailma, Ford Sierra Eestit

Kohe 120aastaseks saava Ford Motor Company puhul ei ole palju öelda, et see muutis 20. sajandi kurssi. Kuidas seda täpsemalt tehti, räägib Äripäeva raadio autosaates "Autojutud" pikaaegne autoajakirjanik Kristjan Sooper.
Fordi tehasest pärineb ka 90ndate kultusauto Ford Sierra.
  • Fordi tehasest pärineb ka 90ndate kultusauto Ford Sierra. Foto: Erakogu
Jutt käib mõistagi 1913. aastal Fordi tehases mürisema hakanud iseliikuvast konveierliinist, tänu millele langes auto hind keskklassi ja äride haardeulatusse. Konveiermeetodit hakati aga pruukima palju laialdasemalt kui üksnes autotööstuses.
Konveierliinist sündinud murrangu mõju võib isegi võrrelda interneti tuleku omaga, leidis Kristjan Sooper saates.
Fordile pühendatud saates tuli juttu paljust muustki. Näiteks Ford Sierrast, millest kujunes 90ndate Eestis kultusauto. Koos saatejuht Karl-Eduard Salumäega arutletakse, miks. Ühtlasi esitatakse küsimus, miks Ford tänapäeval siinmail ligilähedastki menu ei naudi. Muide, Sooper on Sierrat juba aastaid hobiautona pidanud.
Ford muutis maailma, Ford Sierra Eestit
00:00

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele