Kohe 120aastaseks saava Ford Motor Company puhul ei ole palju öelda, et see muutis 20. sajandi kurssi. Kuidas seda täpsemalt tehti, räägib Äripäeva raadio autosaates "Autojutud" pikaaegne autoajakirjanik Kristjan Sooper.
- Fordi tehasest pärineb ka 90ndate kultusauto Ford Sierra. Foto: Erakogu
Jutt käib mõistagi 1913. aastal Fordi tehases mürisema hakanud iseliikuvast konveierliinist, tänu millele langes auto hind keskklassi ja äride haardeulatusse. Konveiermeetodit hakati aga pruukima palju laialdasemalt kui üksnes autotööstuses.
Konveierliinist sündinud murrangu mõju võib isegi võrrelda interneti tuleku omaga, leidis Kristjan Sooper saates.
Fordile pühendatud saates tuli juttu paljust muustki. Näiteks Ford Sierrast, millest kujunes 90ndate Eestis kultusauto. Koos saatejuht Karl-Eduard Salumäega arutletakse, miks. Ühtlasi esitatakse küsimus, miks Ford tänapäeval siinmail ligilähedastki menu ei naudi. Muide, Sooper on Sierrat juba aastaid hobiautona pidanud.
Ford muutis maailma, Ford Sierra Eestit
Seotud lood
Kaheksa aastat tagasi lendas Martin Rump viimase hetke kokkuleppel talvisest Eestist päikeselisse Malaisiasse sealse vormelisarja hooaja avaetapile, teades, et see sõit võib vabalt jääda tema karjääri viimaseks. Tänavu osales ta esimese eestlasena maailma kuulsaimaks võiduajamiseks nimetataval Le Mansi 24 tunni sõidul.
Hiljuti autode müügi- ja teenindusettevõtete Eesti liidu ehk AMTELi tegevjuhiks valitud Meelis Telliskivi piloteeris 90ndatel ja 00ndate algul noore mehena nii Eestis toodetud vormelautosid kui kogu tehast, mis neid valmistas – ettevõtet Kavor.
Ütled "kadunud automark" ja eestlane mõtleb – Saab. Ent kõige kaduviku teed läinud autotootjate nimekiri on tohutult pikk ja põnev.
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”